Jak powinna wyglądać strona WWW?

0
129
WeNet - kobieta przy komputerze

Strona internetowa to dziś podstawa marketingu internetowego. To właśnie tam prezentujesz najważniejsze informacje na temat firmy i robisz to na własnych zasadach. Nic więc dziwnego, że często na stronę WWW mówi się – wirtualna wizytówka marki. Z tego artykułu dowiesz się, jak powinna wyglądać profesjonalna witryna i komu warto powierzyć jej zrobienie.

Dlaczego warto uruchomić własną stronę WWW?

Aby aktywnie promować swoją firmę w sieci, musisz rozpocząć działania związane z marketingiem internetowym. Przedsiębiorcy, którzy lekceważą promocję online, sami blokują sobie drogę do osiągnięcia sukcesu. Z bardzo prostego powodu – użytkownicy od czasu pandemii coraz chętniej do wyszukiwania produktów lub usług używają Internetu.

Fachowo przygotowana strona internetowa firmy jest centrum dowodzenia działaniami marketingowymi. To właśnie na jej podstronach znajdują się wszystkie najważniejsze informacje o Twojej działalności. To m.in. zakładki „O nas”, „Kontakt”, „Cennik”, „Oferta”.

Wśród najważniejszych zalet strony WWW dla biznesu wymienia się:

  • prezentowanie oferty na własnych zasadach,
  • publikowanie autorskich treści w atrakcyjnej formie,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
  • szansę na zdobywanie nowych klientów,
  • możliwość szczegółowej analizy zachowań klientów,
  • okazję do zaprezentowania się w roli eksperta (np. poprzez teksty na blogu).

Dobra strona internetowa, czyli jaka?

Planujesz budowę strony internetowej? Szukasz najtańszych rozwiązań? Często nie jest to najlepszy pomysł. Darmowe kreatory stron WWW kuszą ceną oraz prostotą, jednak pozwalają jedynie na stworzenie banalnej strony bez możliwości znaczącego rozwoju w przyszłości. Skoro jest to wirtualna wizytówka działalności, dołóż wszelkich starań, by reprezentowała Cię z klasą.

Dlatego, żeby Twoja witryna spełniała oczekiwania klientów i Twoje, koniecznie zadbaj o takie elementy jak:

  • User Experience, czyli dobre doświadczenia użytkownika,
  • design, czyli atrakcyjny i nowoczesny wygląd,
  • responsywność, czyli dostęp na różnych urządzeniach,
  • czas ładowania strony zgodny z nowymi standardami,
  • pomocne i atrakcyjne treści (artykuły, podcasty, filmy),
  • bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL.

User Experience

Inaczej UX. To zasada, która mówi, że dobre doświadczenia użytkownika to podstawa podczas projektowania strony. Chodzi o to, żeby wszystkie elementy Twojej witryny były wyraźne i czytelne, a odwiedzający znajdował z łatwością interesujące go informacje.

Dlatego postaw na dobrze widoczne menu główne i kompletną mapę strony. Zadbaj o to, żeby czcionka nie utrudniała odbioru materiałów. Podczas projektowania wczuj się w swojego klienta i zastanów się, co jest dla niego kluczowe, a co warto pominąć, bo minimalizm w przypadku budowy witryny to bardzo dobra strategia.

Design strony

Nie ma co ukrywać – wygląd strony to kolejny istotny element. Nie można pozwolić sobie na słabej jakości grafiki i zdjęcia czy źle dobrane kolory. Użytkownicy po wejściu od razu intuicyjnie czują, że coś nie gra, bo widzieli w swoim życiu setki profesjonalnych (tzn. lepszych) stron.

Dlatego skup się na tym, żeby każdy element Twojej witryny prezentował się jak najlepiej i współgrał z całą resztą. Zasada „im mniej, tym lepiej” w tym wypadku także powinna przyświecać webmasterowi. Mowa tu o wszelkich dodatkach, a także kolorach, których nie powinno być zbyt wiele. Wybierz jeden przewodni, którego będziesz się trzymać.

Responsywność

W tym roku raport Gemius pokazał, że częściej przeglądamy Internet, używając smartfona niż laptopa. Ta informacja nie może przemknąć obok Ciebie niezauważona. Podczas projektowania strony koniecznie zadbaj o jej responsywność, czyli przystosowanie do różnych szerokości ekranów.

Witryny, które działają dobrze na wszystkich urządzeniach, generują większy ruch. Chętnie przeglądają je użytkownicy tabletów, smartfonów, laptopów, komputerów stacjonarnych, a nawet telewizorów. Tak więc bądź otwarty na wszystkich, postaw na responsywność!

Czas ładowania strony

Internauci nie należą do najcierpliwszych osób pod słońcem. Jeśli trzeba czekać dłużej niż kilka sekund, często tracą zainteresowanie i przerzucają się na jakiś inny adres. Dlatego Twoja strona WWW musi działać sprawnie, a jej wszystkie elementy powinny być gotowe do użycia ekspresowo, czyli w mniej niż 3 sekundy.

Wartościowy Content

Content, czyli wszystkie treści publikowane na stronie to Twój generator ruchu. Dzięki wartościowym artykułom, podcastom czy filmom przyciągasz użytkowników, jak również zwracasz uwagę robotów wyszukiwarek. W ten sposób nazwa Twojej firmy wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, a Ty zyskujesz cenną widoczność online.

Aby tworzyć dobre treści, odpowiadaj na najpopularniejsze pytania użytkowników. Zadbaj o to, żeby były nasycone słowami kluczowymi, a także pomocną wiedzą. Dzięki temu budujesz opinię eksperta w swojej branży i zyskujesz zaufanie wśród potencjalnych klientów.

Bezpieczeństwo

Dzięki certyfikatowi bezpieczeństwa SSL wszystkie dane wychodzące i przychodzące na Twoją stronę są szyfrowane. Oznacza to, że są zabezpieczone przed działaniem hakerów, złośliwym oprogramowaniem i wirusami. Dotyczy to Twoich danych oraz danych Twoich klientów (numerów kont, adresów e-mail, numerów telefonów).

SSL pozwala sprawdzić firmę i jej zaufać. Strony, które nie mają certyfikatu, odstraszają odwiedzających alertem: „Strona niezabezpieczona”. Tego typu informacja powoduje, że większość potencjalnych klientów po prostu opuszcza dany adres i szuka konkurencyjnych rozwiązań.

Komu powierzyć budowę strony?

Już wiesz, jak powinna wyglądać profesjonalna strona internetowa. Teraz pewnie zastanawiasz się, gdzie najlepiej taką założyć – i czy zbudować ją samodzielnie przy użyciu kreatora WWW, czy może zlecić to zadanie fachowcom, takim jak: doradcy internetowi.

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że większość przedsiębiorców nie ma zbyt dużo czasu i umiejętności informatycznych, żeby samodzielnie od podstaw zaprojektować i uruchomić stronę WWW. A dodatkowo zadbać o jej wszystkie kluczowe elementy, o których pisaliśmy wyżej.

Nic więc dziwnego, że właściciele małych i średnich firm często decydują się na współpracę ze specjalistami od promocji w Internecie i rozwoju działalności online. Do ciekawych ofert w tym zakresie wypada zaliczyć markę WeNet.

Doradcy internetowi oferują przedsiębiorcom kompleksowy pakiet, który poza budową strony i innymi elementami (hosting, domena, bezpieczeństwo, responsywność) zawiera także pomoc dedykowanego opiekuna stale gotowego do wdrażania aktualizacji.

Nie masz czasu i umiejętności, żeby zbudować atrakcyjną i nowoczesną stronę? Odwiedź WeNet.pl i sprawdź, co mogą dla Ciebie zrobić doradcy internetowi!