Od środy (10 sierpnia) na al. Niepodległości, w rejonie przejścia dla pieszych przy Urzędzie Miasta Tychy, rozpocznie się montaż nowej sygnalizacji świetlnej. Mogą więc wystąpić utrudnienia w ruchu. W rejonie robót jezdnia al. Niepodległości zostanie zawężona miejscami do jednego pasa ruchu.
– Zakładamy, że nie będzie znaczących utrudnień dla kierowców, ale prosimy o ostrożną jazdę i stosowanie się do znaków. Prace potrwają do końca sierpnia – mówi Artur Kruczek dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.
W tym miejscu występuje duży ruch generowany m.in. przez Urząd Miasta, szkoły, park oraz przystanki komunikacji zbiorowej. Nagminne jest przekraczanie prędkości, dochodzi także do kolizji i wypadków. Potwierdzają to statystyki.
W ciągu ostatnich 10 lat na tym odcinku drogi doszło do 28 zdarzeń drogowych. Dlatego konieczne były działania, które poprawią bezpieczeństwo pieszych w tym rejonie. Na przejściu dla pieszych powstanie sygnalizacja świetlna i dźwiękowa dostosowana do osób niepełnosprawnych (do tego gminę obliguje Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych na terenie miast).
Ze względów bezpieczeństwa zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych zlokalizowane 67 metrów dalej (w kierunku ulicy Grota – Roweckiego).
– Likwidacja przejścia wynika z konieczności dostosowania do obowiązujących przepisów. Zgodnie z nimi przejścia dla pieszych na drogach dwujezdniowych powinny być lokalizowane nie bliżej niż 200 m od siebie – mówi Jacek Tuchowski z Wydziału Komunikacji UM Tychy.
Ponadto pozostawienie przejścia dla pieszych w tak bliskiej odległości od sygnalizacji świetlnej może wprowadzać w błąd kierowców w taki sposób, że kierujący pojazdem skupiający swój wzrok na nadawanych sygnałach może przeoczyć przejście zlokalizowane ok. 70 metrów wcześniej.
Obecnie na kilometrowym odcinku Al. Niepodległości jest 7 przejść dla pieszych. Po zmianie zostanie ich 6.
Koszt budowy sygnalizacji świetlnej na jednym z nich wyniesie ok. 250 tys. złotych.
Stosowane przez MZUIM w Tychach oraz Wydział Komunikacji UM Tychy rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo na drogach, przynoszą wymierny skutek w postaci regularnego corocznego spadku liczby wypadków z udziałem osób pieszych. W roku 2021 liczba zdarzeń z pieszymi jest najniższa w historii tworzenia analizy bezpieczeństwa (czyli od 2001 roku).
Likwidacja przejścia bezsensowna. Nie wszyscy są sportowcami którzy lubia biegać dookoła. A jeśli już budowa świateł na jednym przejściu to na drugim można było ustawić światła zsynchronizowane z pierwszymi. Przepis o odległości 200m jeżeli żeczywiście taki istnieje to należało go sfalandyzować i stwioerdzić że są to dwie jednokierunkowe jezdnie .
Czy będzie bezpieczniej? Znając życie piesi będą teraz przechodzić nie po pasach.
Koszt budowy sygnalizacji świetlnej na jednym z nich wyniesie ok. 250 tys. złotych – chyba z budową odcinaka drogi – o przepraszam ,że to Tychy a ławka tu kosztuje 20 tyś zł.
A te dwa przejścia dla pieszych pod Urzędem to nie za blisko siebie – analogicznie jedno by należało zlikwidować
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.