Włącz wyobraźnię, wyłącz telewizor

0
161

Ruszyła miejska kampania społeczna dla rodzin z dziećmi uczęszczającymi do żłobków i przedszkoli – „Włącz wyobraźnię, wyłącz telewizor”. Akcja skierowana jest na trzy cele: edukacyjne, społeczne i informacyjne, które mają wskazać rodzicom, jak prawidłowo kształtować rozwój współczesnego dziecka.
Dzięki kampanii, rodzice zyskają m.in.: cenne podpowiedzi, jak i gdzie w naszym mieście można konstruktywnie spędzać czas z dzieckiem. Do udziału aktywnie włączają się tyskie przedszkola i żłobki i to właśnie tam, rodzice będą mogli znaleźć tablice informacyjne z propozycjami klubów, instytucji i stowarzyszeń zapraszających całe rodziny na zajęcia rekreacyjne, sportowe i artystyczne. Poza tym, celem akcji jest także aktywizacja rodzin w kierunku rozwijania zainteresowań i pasji oraz wsparcie w nawiązywaniu więzi z dzieckiem i odnajdywaniu przyjemności we wspólnym spędzaniu czasu.
Co jeszcze? W placówkach zaangażowanych w kampanię odbędą się również się zajęcia instruktażowe dla rodziców „Jak się bawić”. Na zakończenie zaplanowany jest piknik rodzinny (1 czerwca br.). Organizatorzy zachęcają również do udziału w konkursie na najatrakcyjniejsze formy spędzania czasu angażujące całą rodzinę. Więcej o kampanii i konkursie można znaleźć TUTAJ.
Warto dodać, że organizatorami kampanii „Włącz myślenie, wyłącz telewizor” są: Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Tychach i Urząd Miasta Tychy. Honorowy patronat nad akcją objęła Daria Szczepańska, zastępca prezydenta Tychów ds. społecznych.
Fot. mat. pras.