Bosonodzy jednak z grantem

0
661

Ogłoszono zwycięzców V edycji programu grantowego „Decydujesz, pomagamy”. Tesco wraz z Fundacją Tesco wesprze 375 najciekawszych inicjatyw społecznych. Fundacja „Kopalnia Kreatywności”, Placówka Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży „BAZA” oraz tyski Dom Pomocy Społecznej „Wrzos” ze swoim projektem „Bosonodzy” otrzymali grant z tej akcji.

– Bardzo się cieszymy z przyznanych funduszy, które przeznaczymy na ścieżkę sensoryczną. Przy jej tworzeniu aktywnie uczestniczyć będą osoby objęte wsparciem Placówki Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży „BAZA” oraz Seniorzy Dziennego Domu Pomocy Społecznej „WRZOS”. Dodatkowo chcemy zorganizować wspólny piknik oraz warsztaty, integrujące społecznie i międzypokoleniowo – mówi Katarzyna Sawaryn, dyrektor DPS „WRZOS” w Tychach.

Tyski projekt rywalizował z projektem „Piknik Rodzinny na sportowo” Centrum Aktywności Ruchowej z Pszczyny oraz projektem Integracyjnego Klubu Sportowego „Jeźdźcy” z Mikołowa.

– Ścieżka sensoryczna pozwala rozwijać wyobraźnię dotykową, a ta jest potrzebna do prawidłowego poznawania świata przez dziecko. Chodzenie po takiej ścieżce rozwija m. in.: motorykę dużą, równowagę i koordynację ruchową, stymuluje receptory znajdujące się w stopach, wrażenia dotykowe, a co najważniejsze – pozwala dziecku rozwinąć wyobraźnię dotykową. Z takiej ścieżki korzystać mogą również osoby starsze. Uciskanie czy masowanie konkretnych punktów na stopach zbawiennie wpływa na przypisane do nich narządy. Dodatkowo projekt niesie ze sobą ogromne korzyści psychologiczne. Wspólna zabawa osób starszych z dziećmi zacieśni więzi między uczestnikami, dzięki czemu młodzież będzie mogła uczyć się podejścia do ludzi starszych, zaś seniorzy otrzymają towarzystwo, którego czasem im brakuje – opowiada o założeniach Paweł Grosman z Fundacji „Kopalnia Kreatywności”.

Program „Decydujesz, pomagamy” wspiera aktywnych mieszkańców, instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe w działaniach na rzecz lokalnej społeczności. Na potrzeby programu mapa Polski została podzielona na 125 mikroregionów, skupionych wokół sklepów Tesco. – Naszym celem było stworzenie takiego projektu społecznego, który nie będzie opierał się na przekazywaniu środków, a zaktywizuje społeczności lokalne i pobudzi je do działania. W swojej działalności chcemy być motorem napędowym czegoś wielkiego. Razem z całym zespołem programu „Decydujesz, pomagamy” pragniemy z całego serca podziękować za tak ogromne zaangażowanie podczas wszystkich pięciu edycji programu. Z dumą patrzymy na to jak wiele pozytywnych zmian zostaje wprowadzonych w życie, dzięki zaangażowaniu naszych klientów   – tłumaczy Daria Kulińska, Dyrektor ds. komunikacji Tesco Polska.

źródła: Tesco, Fundacja „Kopalnia Kreatywności”, Placówka Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży „BAZA” oraz tyski Dom Pomocy Społecznej „Wrzos”.