Porządkowanie reklam w mieście

0
56

W Tychach obowiązuje zarządzenie prezydenta, które porządkuje warunki zamieszczania reklam na gruntach miejskich.
Dokument określa zasady lokalizacji nośników reklamy oraz informacji wizualnej w przestrzeni miejskiej. Zarządzenie przygotowano w oparciu o założenia prezydenckiego projektu „ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu” która jest w trakcie procedury sejmowej.
– Ten dokument wprowadza uregulowania mające na celu ochronę krajobrazu. Daje podstawę do wdrożenia zasad mających na celu ochronę i uporządkowanie przestrzeni publicznej – mówi Alicja Kulka, zastępca prezydenta miasta Tychy ds. gospodarki przestrzennej. – Jednak dopiero, gdy ustawa wejdzie w życie, będziemy mieli uregulowania prawne, które pozwolą samorządom na ustalenie zasad dla terenu całego miasta w formie uchwały Rady Miasta – dodaje.
W zarządzeniu podzielono miasto na pięć stref. W każdej będą mogły pojawiać się reklamy i nośniki informacji innego rodzaju. Uregulowania dotyczą terenów miejskich. Właścicieli gruntów prywatnych, którzy przecież też są mieszkańcami, gmina zachęca do czynnego udziału w procesie estetyzacji miasta.
Fot. ARC