Sukcesy cieszą i zobowiązują

0
123

Tyszanka Małgorzata Walędzińska-Półtorak z Kompanii Piwowarskiej znalazła się na pierwszej liście kobiet polskiego CSR-u.
Taką listę 50 najwybitniejszych pań zajmujących się społeczną odpowiedzialnością biznesu w Polsce opublikowało niedawno Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To pierwsza tego typu inicjatywa w naszym kraju. Jak podkreśla tyszanka, takie wyróżnienie cieszy, ale i zobowiązuje.
– Zawsze wymagam od siebie wiele. Teraz będę wymagać jeszcze więcej. Bo osiągnięcia, mobilizują i zobowiązują nie tylko do dalszej pracy, ale i nauki. Człowiek uczy się przez całe życie, bez względu na posiadane zasoby i doświadczenie – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – Tak jest też jeśli chodzi o społeczną odpowiedzialność biznesu. Zmienia się świat, zmieniają się wymagania środowiskowe, społeczne i prawne. Jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał o takim pojęciu, jak CSR. Choć to nic innego, jak sposób zarządzanie firmą, jej procesami, gospodarką surowcami, i relacjami z partnerami biznesowymi i społecznymi – dodaje.
Małgorzata Walędzińska- Półtorak swoją pracę traktuje jak swoją pasję. – Lubię to co robię, bo uważam, że społeczna odpowiedzialność jest ważna dla firm, dla biznesu, ale i dla nas, ludzi. Bo jesteśmy częścią ekosystemu, w którym żyjemy, funkcjonujemy i podejmujemy codziennie decyzje.
Zdaniem pani Małgorzaty, mądre gospodarowanie, zarządzanie w gospodarstwach domowych jest tak samo ważne, jak dobre zarządzenie w biznesie. Chodzi np. o ochronę środowiska, segregację śmieci, oszczędzanie wody czy energii itd. To wszystko wymaga niewielkiego wysiłku, a ma ogromne znaczenie lokalne i globalne. Takie działania prowadzą przede wszystkim do szeroko pojętej oszczędności. I nie chodzi tutaj tylko o oszczędności finansowe, choć one też są ważne. Ale np. o oszczędności zasobów wody na świecie, bo jak wszyscy wiemy, nie są one niewyczerpalne.
– Mam dwuletniego synka Wiktora, ale już teraz uczę go dbałości o środowisko naturalne. Uważam, że takie nawyki każde dziecko powinno wynosić z domu rodzinnego. Razem wyrzucamy śmieci do odpowiednich pojemników. Każdy z nich jest charakterystyczny, kolorowy, więc nawet kilkuletnie dzieci z łatwością zapamiętają, do którego należy wrzucić papierek, a do którego zepsutą zabawkę. Wystarczy im tylko pokazać – przekonuje.

przedstawiamy
Małgorzata Walędzińska – Półtorak w Kompanii Piwowarskiej pracuje od 13 lat. Karierę zawodową rozpoczynała w branży finansowej, pełniąc funkcje związane z marketingiem i public relations. Odpowiedzialna za strategię i działania w zakresie obszarów zrównoważonego rozwoju – w tym projekty i inicjatywy społeczno-edukacyjne, środowiskowe – oraz raportowanie globalne w ramach priorytetów zrównoważonego rozwoju. Autorka publikacji o społecznej odpowiedzialności biznesu. Współpracuje z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Wyższej Szkoły Bankowości i Finansów w Katowicach oraz Executive MBA Stockholm University School of Business (UE Kraków). Trener biznesu SMG/KRC Poland HR.
Fot. Materiały Prasowe KP