Automobilklubu Ziemi Tyskiej podsumował rywalizację o Samochodowe Mistrzostwo Tychów 2022

0
255

Automobilklub Ziemi Tyskiej zorganizował w Tyskiej Galerii Sportu podsumowanie sezonu motorsportowego 2022, podczas którego uhonorowano pucharami najlepszych kierowców i pilotów Samochodowych Mistrzostw Tychów. Tym samym AZT wkroczył w 20-lecie swojej działalności, bowiem 2023 jest właśnie rokiem jubileuszowym tej organizacji.

W minionym sezonie SMT składały się z ośmiu rund, rozgrywanych na torze testowym Fiat Chrysler Automobiles Poland. Jak się okazuje, zainteresowanie sportem samochodowym nie maleje, o czym najlepiej  świadczy frekwencja podczas zawodów AZT. Ogłaszane na każe zawdy listy startowe (liczba startujących jest z oczywistych względów ograniczona) zapełniały się błyskawicznie już w dniu zapisów. Ponadto na każdej z prób zmaganiom kierowców i pilotów towarzyszyły tłumy kibiców. Dodajmy, iż tyski AZT jest także współorganizatorem Rajdu Śląska i przeprowadził podczas tej imprezy Silesia Rally Sprint na Stadionie Śląskim. W kalendarzu AZT jest także tradycyjna Tyska Barbórka na zakończenie sezonu.

Podczas uroczystego podsumowania sezonu SMT 2022 wręczono kilkadziesiąt pucharów i podziękowań. W najmocniejszej klasie 4. startujący leciwym audi 80 Michał Biały zdetronizował wielokrotnego mistrza w tej kategorii Artura Kobielę. Rywalizacja toczyła się do ostatnich zawodów, a Michał Biały i Grzegorz Bartyzel wygrali przed Mateuszem Masełkiem i Rafałem Znamirowskim oraz Dominikiem Sarką i Marcinem Chodórem.

Klasa 3.: 1. Sebastian Butyński i Łukasz Biernot, 2. Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa, 3. Wojciech Książek i Kamila Szczerba. Butyński i Biernot zdominowali rywalizację nie tylko w swojej kategorii, byli też najlepszą załogą w klasyfikacji generalnej 2WD, czyli samochodów z napędem na jedną oś. Drugi był Paweł Rączka Smolarczyk i Proksa odebrali też puchar za trzecie miejsce w tej klasyfikacji.

Klasa 2.: 1. Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy  2. Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (mistrzowie 2021), 3. Łukasz Przybyła i Marcin Budak.

Klasa 1.: 1. Łukasz Semik i Krzysztof Wadas, 2. Delfin Orłowski i Sławomira Raczka, 3. Maciej Mołek i Marcin Naworol.

W klasie RWD, czyli aut z napędem na tylną oś dominował Paweł Rączka – wygrał siedem z ośmiu rund, a w tej ósmej zajął drugą pozycję. Na podium stanęli także Michał Parzych i Piotr Śliwa oraz Łukasz Krzyżowski i Michał Długosz.

Klasa Retro: 1. Michał Paciej i Michał Braczkowski, 2. Kamil Wioska i Jan Wioska 3. Uwe Bendig i Rafał Telega.

Kierowcy samochodów peugeot i citroën walczą o zwycięstwo w klasie PPC. Najlepsi w 2022 byli: 1. Tomasz Piksa i Marek Hohoł, 2. Robert Ożóg i Mariusz Kobyliński, 3. Leszek Komenda i Kamil Nowak.

Klasa CENTO (cinquecento i seicento): 1.  Grzegorz i Anna Myszowie, 2. Miłosz Poręba i Dawid Szpyra 3. Michał Mucha i Karolina Klyta.

Klasa Open 4WD: 1. Dezyderiusz Chrzan i Adam Musioł, klasa Open 2WD: Grzegorz Łącała i Piotr Gąstoł. W klasie Gość, w której startują zawodnicy z aktywną licencją sportową triumfowali Piotr Marczewski i Krzysztof Marczewski.

Gala zamykająca sezon 2022 była też okazją, by uhonorować zawodników, którzy w różnych dyscyplinach sporty motorowego reprezentują barwy Automobilklubu Ziemi Tyskiej, który w klasyfikacjach klubowych Rajdowych Mistrzostw Południa i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska zajął pierwsze miejsce. To w dużej mierze zasługa Marcina Gluzy, który w obu cyklach zakończył sezon na drugiej pozycji.  Sukces odniósł też Oliwier Kobiela, który zdobył wicemistrzostwo Polski w klasyfikacji Junior OK w Kartingowych Mistrzostwach Polski.

Jubileuszowy rok 2023 rozpocznie się 19.02 Zimowym Sprintem, który jednak nie będą zaliczany do klasyfikacji SMT. Walka o tytuły będzie toczyć się podczas ośmiu rund – pierwsza odbędzie się 5.03.

Zdjęcia Wojciech Anusiewicz