19 dni przeciwko przemocy

1
258

Tychy po raz siódmy włączają się w kampanię „19 dni przeciwko krzywdzeniu dzieci i młodzieży”, którą zainicjowała w 2011 roku szwajcarska fundacja „Women’s World Summit Foundation” (WWSF).

Celem kampanii jest uwrażliwienie mieszkańców na problem przemocy i krzywdzenia dzieci i młodzieży oraz edukacja społeczna na temat zjawiska przemocy i sposobach radzenia sobie z tym problemem. Symbolem akcji jest pomarańczowa wstążka – znak sprzeciwu wobec działań krzywdzących dzieci i młodzież, a tegoroczne hasło brzmi: STACJA –EMPATYCZNI – RAZEM MAMY MOC. Do akcji zaproszono m.in. placówki oświatowe i miejskie instytucje. Do działań włączyło się także C.H. Gemini Tychy.

Działania

Przez 19 dni listopada napis TYCHY przy al. Niepodległości oraz „Żyrafa” w Parku Miejskim będą podświetlone na pomarańczowo, a na kilkunastu przystankach pojawią się plakaty promujące kampanię.

Na zlecenie Urzędu Miasta Tychy prof. Jadwiga Jośko-Ochojska poprowadzi dla pracowników placówek oświatowych i miejskich instytucji wykład „Brak empatii rodzi przemoc”.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej (OIK) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tychach przeprowadzi warsztaty dla mieszkańców OIK „Empatia wychodzi na plus”. Ponadto opracuje i rozdystrybuuje materiały zawierające m.in. informacje, gdzie można zgłaszać sytuacje przemocy.

W „Twoich Tychach” ukaże się artykuł „Jak reagować, gdy jesteśmy świadkami przemocy wobec dziecka”, a w miejskich instytucjach pojawią się ulotki.

Fundacja po DRUGIE organizuje bezpłatne szkolenia i webinaria online dotyczące problematyki przemocy w rodzinie. Lista szkoleń dostępna jest na profilu społecznościowym.

1 KOMENTARZ

  1. Sztuka dla sztuki nic nie daja takie akcje poza wydawaniem pieniedzy przez fundacje,ktore na calym swiecie sluza wlasnie do dostawania i wydawania pieniedzy.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.