Dzisiaj uruchomiono sygnalizacje świetlne na dwóch skrzyżowaniach w ciągu al. Niepodległości. Pierwsze z nich znajduje się przy domu handlowym A-Z, drugie przy pawilonie Tęcza. W tych miejscach jeździ się już bez utrudnień.
Jak informuje Miejski Zarząd Ulic i Mostów, oba skrzyżowania – zarówno to u zbiegu al. Niepodległości z ul. Wyszyńskiego, jak al. Niepodległości ul. Grota Roweckiego – modernizowane były w ramach Inteligentnego Systemu Zarzadzania i Sterowania Ruchem. W obu miejscach wymieniona została sygnalizacja świetlna wraz ze sterownikami i w czwartek – 2 czerwca – zostały uruchomione nowe programy pracy sygnalizacji. Ponadto na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Grota Roweckiego ułożono nową asfaltową nawierzchnię oraz skorygowano jeden łuk skrzyżowania.
Znacznie szerszy zakres prac prowadzony był na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Wyszyńskiego. Po przebudowie zyskało ono nową geometrię i nawierzchnię wraz z konstrukcją, zostały zabudowane wyspy kanalizujące ruch oraz skorygowane chodniki wraz z drogami rowerowymi. W rejonie skrzyżowań trwają jeszcze prace porządkowe. Odbiór organizacji ruchu i osiągnięcie pełnej funkcjonalności sygnalizacji planowane jest do końca miesiąca. Sygnalizacją na tych dwóch skrzyżowaniach oraz 37 innych będzie sterował ITS.
– System nie ma jeszcze swojej pełnej funkcjonalności – wyjaśnia Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach – Pamiętajmy, że inwestycja jest w toku. Póki co przygotowujemy miasto na, kolokwialnie mówiąc, wpięcie poszczególnych sygnalizacji do Inteligentnego Systemu Zarządzania i Sterowania Ruchem. Korzyści, jakie niesie ze sobą ITS zobaczymy dopiero po uruchomieniu, a następnie po kalibracji całego ITS-u, co ma mieć miejsce do końca 2022 roku. Innymi słowy, z chwilą uruchomienia systemu rozpocznie się proces kalibracji, a zatem system będzie „uczył się” jak reagować w konkretnych przypadkach. To oznacza, że na efekty i ocenę trzeba będzie jeszcze poczekać.
Przypomnijmy, że prace nad budową systemu ITS w Tychach rozpoczęły się w 2019 r i potrwają do połowy 2022. Całkowity koszt wraz z przebudową skrzyżowań to prawie 120 mln zł, z czego blisko 85 procent stanowi dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, z puli na tzw. niskoemisyjny transport miejski dla wydatków kwalifikowanych.
Póki co to władze miasta skutecznie próbują zniechęcić mieszkańców do jeżdżenia samochodami oddając nowe skrzyżowania ze światłami. Po prostu po tym mieście już się nie da jeździć. A było nieźle.
To chyba dobrze że władze zniechęcają do jazdy samochodem. Niech się ludzie przerzucą na rowery albo autobusy. Niektórzy są tak wygodni że do sklepu do którego mają 1 km muszą jechać autem jakby nie można było się przejść 10 minut spacerkiem. A potem narzekają że wszędzie korki .
Gregory ma rację , to bardzo dobre zjawisko , sciezki rowerowe puste a korki na ulicach bo trzeba 4-5 km do pracy dojechać.
Wreszcie jest tak jak powinno być,jak ktoś mówi ze było niezle …. tu nie dokoncze bo , ocena jest jednoznaczna.
I o to chodzi. Większość tyszan pracuje w Tychach gdzie do pracy mają około 5 km w porywach do siedmiu jednak ludzie są tak wygodni że wolą narzekać na stanie w korkach czy ilość skrzyżować że światłami które notabene są bezpieczniejsze niż siąść na rower i przejechać 20 minut do pracy. Ja posiadam dwa samochody tylko ze względu na to że mam firmę, ale po Tychach poruszam się głównie rowerem . Pomimo że nie jestem zwolennikiem tyskich rajców o tyle popieram każdą inicjatywę utrudniającą życie kierowcom.
Dlaczego wszystkich kierowców do jednego wora wrzucacie, a co mam powiedzieć jak mam żonę niepełnosprawną zawieść do lekarza lub sklepu nie mówiąc o lekarzu? Chyba raczej w tym wszystkim powinno chodzić o poprawę niedogodności , a w Was tyle nienawiści i złożyczenia innym kierowcą. Pamiętaj, nie życz drugiemu złego. Pozdrawiam
Nikt nie wrzuca wszystkich kierowców do jednego wora. Są osoby między innymi takie jak Ty, sporo jest takich którzy pracują poza Tychami i muszą jechać autem chociaż jeżdżą też autobusy, po większe zakupy też trzeba pojechać samochodem. Jednak większość osób jeździ autem wyłącznie dla wygody mając alternatywę rowerową lub spacer a mimo to wybierają auto i o takich kierowcach tu piszemy. I przez takich jak oni Ty musisz stać w korkach.
Generalnie stać mnie to jeżdżę. A its i tak nie będzie działał tylko przysporzy się do mniejszej płynności ruchu. Ale kto miał zarobić to zarobił.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.