Modernizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Tychy Miasto oraz przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy – Katowice Murcki – Katowice Ligota. To projekty, które mogą powstać w ramach Programu Kolej+. Trwa opracowywanie dokumentacji oraz konsultacje społeczne. Weź udział, wypełnij ankietę do 26 września i wyraź swoje zdanie!
Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy –
Katowice Murcki – Katowice Ligota linią kolejową nr 142.
Wzrost spójności komunikacyjnej oraz społeczno-gospodarczej. W transporcie metropolitalnym otworzą się nowe obszary integracji w tej części regionu. Pojawi się sposobność poszerzenia kolejowej oferty przewozowej i uruchomienia pociągów metropolitalnych w relacjach obejmujących odcinek Tychy – Katowice trasą przez południowe dzielnice Katowic tj. Podlesie, Kostuchna, Murcki i Ochojec, jako uzupełnienie oferty realizowanej obecnie tylko na linii nr 139.
Stacja Tychy Miasto.
W grudniu 2013 roku, perony na stacji Tychy Miasto zostały wyłączone z eksploatacji, na rzecz sąsiednich przystanków, oddanych do eksploatacji nieco ponad rok wcześniej – Tychy Grota Roweckiego i Tychy Lodowisko. Z uwagi na prowadzone od tamtego czasu zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym tej części miasta, pojawiła się potrzeba wznowienia funkcjonowania punktu obsługi podróżnych w tym miejscu.
Budowa przystanku we wskazanej lokalizacji podyktowana jest następującymi przesłankami:
• stworzenie większej liczbie mieszkańców centralnej części miasta Tychy możliwości uzyskania bezpośredniego dostępu do połączenia z Katowicami (brak konieczności przemieszczania się w relacjach dowozowo-odwozowych do kolei), zwłaszcza w kontekście nowych inwestycji mieszkaniowych w bezpośrednim sąsiedztwie.
• poprawa dostępności kolei i likwidacji barier architektonicznych,
• skrócenie łącznego czasu podróży „od drzwi do drzwi” w relacjach pomiędzy Tychami a Katowicami.
Czyli deweloper zabuduje teren po dawnym targowisku, oczywiście budując same apartamentowce, koniecznie kameralne, z minimalnym dopuszczalnym przez prawo odstępem pomiędzy budynkami, posadzi kilka drzewek, które pozwolą napisać, że mieszkania na łonie natury, zrobi super wizualizacje gdzie bloki będą stały w otoczeniu bezmała pomników przyrody, a miasto za friko wybuduje mu peron 🙂
Układ idealny..
Zdecydowanie lepiej robić wielorodzinkę na Czułowie 😉
Zastanawiam po co ma być uruchomiona stacja Tychy Miasto. Przecież dwa kroki dalej jest Tychy Roweckiego. O wiele lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby stacja Tychy Miasto zaczynała się przy moście na Roweckiego i kończyła na moście łączącym ul. Dąbrowskiego z Al. Jana Pawła. Niepotrzebne byłyby wtedy dwie stacje obok siebie. Ale już niestety za późno na przebudowę i jest jak jest.
Program kolej+, jak z plusem to bez wątpienia dobry pomysł 😜
Mówiono o uruchomieniu połączenia z Oświęcimiem
Pi pierwsze nie ma sensu wprowadzać
Tychy Miasto, idiotyczną nazwę. Właściwszą byłaby nazwa Tychy Centrum, a zamiast Yuchy Lodowisko – Tychy Stadion Zimowy. Zapytajcie językoznawców dlaczego. Po drugie Śląsk to nie aglomeracja, panie redaktotkiz a konurbacja (oj, trzeba się było uczyć). Przystanek jest potrzebny bardzo, ale bliżej „zielonej osi”, czyli ul. Darwina. Ma służyć nam, mieszkańcom ul. Nałkowskiej, OrzezSKowej i Piłsudskiego. Komunikacja jest przecież dla NAS.
Te mudry przestań dokazywać. Tychy Miasto jest historyczną nazwą. A jeśli chodzi o ścisłość to podtypy aglomeracji policentrycznej nazywają się aglomeracja bicentryczna i konurbacja. Więc nie dokazuj. Musisz być młody skoro nie wiesz o tym .
A może by tak remont głównej stacji Tychy bo aż wstyd ,na schodach można sobie nogi połamać a przejście tunelem to jakiś dramat.
Dla mnie byłoby wygodniej gdyby ponownie została uruchomiona stacja Tychy- Miasto, dla mieszkańców z okolic ul.Jana Pawła i Nałkowskiej oraz ul.Dabrowskiego
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.