Od wtorku wiadukt zamknięty

7
2150

Od 4 maja wiadukt na ul. Grota-Roweckiego zostanie zamknięty. Szykujmy się na spore utrudnienia.

Tuż po długim weekendzie, we wtorek 4 maja rusza przebudowa wiaduktu w ciągu  ul. Grota-Roweckiego. Obiekt, będący ważnym połączeniem północnej i południowej części miasta, zostanie zamknięty, co  siłą rzeczy będzie generowało utrudnienia w ruchu. Na ten moment dotyczyć będą one kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej oraz pieszych.

Przebudowa wiaduktu nad wykopem kolejowym na ul. Grota-Roweckiego wkracza w kolejny etap prac. Prowadzona w centrum miasta inwestycja będzie generowała duże utrudnienia w ruchu. Co się zmieni?

Od wtorku – 4 maja – wiadukt zostanie zamknięty dla ruchu. Tym samym nie będzie możliwości przejazdu z ul. Grota-Roweckiego na ul. Dmowskiego czy al. Jana Pawła II. Objazd będzie prowadził ulicami: Dąbrowskiego, Wyszyńskiego i Jana Pawła II oraz al. Jana Pawła II, al. Bielską i al. Niepodległości. Ruch pieszy zostanie skierowany na kładkę w rejonie D.H. City Point.

Zmiany w rozkładach

Od tego dnia należy spodziewać się też zmian w rozkładach jazdy autobusów i trolejbusów. Linie trolejbusowe E, F, G, H oraz autobusowe W, 1, 1N (aktualnie zawieszona), 2, 31,137, 157, 245, 254, 551, 627, 686, 688, 696 i 788 skierowane zostaną na trasy objazdowe. Szczegółowy rozkład jazdy, jaki będzie obowiązywał na czas budowy można znaleźć na stronie internetowej  Zarządu Transportu Metropolitalnego: https://rj.metropoliaztm.pl/news/i/2078/

Na razie bez zmian kursowały będą pociągi. Wiadomo natomiast, że w przyszłości pasażerowie kolei również muszą liczyć się z utrudnieniami. Planowo nastąpi to nie wcześniej niż w drugiej połowie czerwca, a szczegóły w tej sprawie zostaną podane w odrębnym komunikacie.

– Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Grota-Roweckiego nad torami PKP to jedno z kluczowych zadań drogowych, jakie aktualnie są realizowane w naszym mieście – mówi Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Zdajemy sobie sprawę, że prace łączą się z dużymi utrudnieniami, ale to był już ostatni moment, by zareagować.

Nowy w miejsce starego

Docelowo stary wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy, wybudowany od podstaw. Powstanie też kładka, z której będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. Zlokalizowana będzie w odległości około 35 m od ul. Grota-Roweckiego po stronie południowo-wschodniej. Co ważne, po przebudowie piesi nadal będą mogli poruszać się po wiadukcie – po obu jego stronach powstaną chodniki.

Planowo kładka pieszo-rowerowa ma być gotowa do połowy grudnia 2021, natomiast wiadukt do lipca 2022 roku.

Łączny koszt zadania wynosi ok.10 mln zł, z czego 3,7 mln zł stanowi dofinansowanie z subwencji ogólnej budżetu państwa. Wykonawcą zadania jest wyłoniona w drodze przetargu firma Mostostal Kielce S.A.

7 KOMENTARZE

  1. Mam pytanie dlaczego kładkę wcześniej nie montowanie żeby była gotowa po zamknięciu wiaduktu?

    • Ponieważ dwukrotnie wydłużyłoby to wyłączenia pociągów. Utrudnienia kolejowe trwałyby dłużej, co generowałoby dwa razy wyższy koszt. Bardziej optymalna jest równoległa budowa, przy tym sprawniejsza i przy mniejszych utrudnieniach.

      • Kładka pieszo rowerowa to nie jest ciężka konstrukcja a raczej lekka ażurowa ze stalowymi przęsłami i co najwyżej betonowymi podporami które można było postawić bez wstrzymywania ruchu pociągów. A ułożenie stalowego przęsła kładki to kwestia jednego dźwigu i jednego dnia. A… I można było zaplanować kilka takich kładek w kilku miejscach (os. P-G, os. H-C itp)

  2. Poraża czas budowy tego wiaduktu znając nasze realia jeszcze dojdą opóźnienia obym się mylił

  3. No to rozumiem że przystanek Kolei Śląskich „Tychy Grota Roweckiego” będzie działał jak zawsze. Pasażerowie będą z mostu – tego burzonego- schodzić na perony, a pociągi będą śmigać jak dotąd i może nikt przysłowiową cegłą nie oberwie !!!

  4. lata miną, ja na pewno tego nie dożyję, ale na 100% jestem pewny, że odcinek wykopu zostanie zamieniony w sztuczny tunel. Gdy popatrzeć z poziomu Google map w tym obszarze jest masa terenu do zagospodarowania a miasto nie będzie rozszerzać się w nieskończoność,, bo wraz z e zwiększeniem obszaru urbanizacji wzrosną zapewne tak samo albo i bardziej koszty uzbrojenia i ucywilizowania podmiejskich terenów. A przy samym wykopie i terenie okolicznych skarp praktycznie jest dostępna cała infrastruktura. Nie jest problemem technicznym, aby budowę nowych bloków powiązać w tym miejscu z sukcesywnym zakrywaniem wykopu. Ot chcesz stawiać budynek, to w ramach budowy fundamentów na poziomie -8 metro, ciut wyżej garaże lub piwnice i nad ziemia bloczek jak się patrzy. To nic nowego w Oslo w ten sposób zabudowuje sie odcinki pomiędzy naturalnymi tunelami kolejowymi. Być może w Polsce obecnie nie jest to jeszcze ekonomicznie opłacalne (no bo co tu się opłaca ;-)), ale lada dzień… I przy okazji skończą się kłopoty z jamnikowatym wiaduktem na Glince skalpującym auta dostawcze od czasu do czasu hihi.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.