Eurovia przebuduje Oświecimską

0
261

 
Eurovia Polska S.A. przebuduje ponad 2,5-kilometrowy odcinek DK-44 na odcinku od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej. 2 października w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów w Tychach podpisano umowę z generalnym wykonawcą. To kolejna po DK 1 wielka inwestycja drogowa w mieście ostatnich lat.
Eurovia ma miesiąc na przygotowanie szczegółowego harmonogramu prac, jednak wiadomo już, że jeszcze w październiku rozpocznie się szczegółowa inwentaryzacja terenu budowy. Kolejny etap, to prace przygotowawcze – wytyczenie trasy, wyburzanie budynków i karczowanie. Roboty te nie będą powodowały poważniejszych utrudnień w ruchu.
– W tym przypadku mówimy o chwilowych i miejscowych zawężeniach jezdni – mówi Arkadiusz Bąk, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Pierwszych poważniejszych utrudnień związanych z inwestycją można spodziewać się w drugiej połowie listopada. Wówczas ruszy przebudowa kolidujących z projektem sieci. Szczegóły będą znane jednak dopiero z chwilą, gdy opracowany przez wykonawcę projekt tymczasowej organizacji ruch, zostanie zatwierdzony przez wydział komunikacji, policję i MZUiM.
Na odcinku od węzła Wartogłowiec do ul. Turyńskiej (w rejonie fabryki FCA) zostanie wymieniona nawierzchnia, po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne – przy ul. Kościelnej i ul. Długiej.
– Ta inwestycja ma dla nas olbrzymie znaczenie, bo DK – 44 to jedna z najbardziej obciążonych dróg w regionie i od dawna wymagała generalnego remontu. Zrobimy wszystko, by ułatwić mieszkańcom przejazd przez miasto. DK-44 nie zostanie zamknięta, a w czasie przebudowy ruch na modernizowanym odcinku zostanie utrzymany w obu kierunkach – powiedział prezydent Tychów, Andrzej Dziuba.
Najpoważniejszym wyzwaniem będzie budowa bezkolizyjnego węzła, łączącego DK-44 z ul. Mysłowicką, Kościelną i Główną. Zapewni on sprawne połączenie z przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w Podstrefie Tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowic, Wygorzele. Estakada pozwoli na oddzielenie ruchu tranzytowego (poprowadzony zostanie górą obiektu) od ruchu lokalnego. Ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach. Wartość całej inwestycji po rozstrzygnięciach przetargowych wynosi ok. 132 mln zł, z czego aż 85 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Foto: Fragment przebudowywanej trasy DK-44 z estakadą, którą odbywał się będzie ruch tranzytowy oraz dwoma rondami do ruchu lokalnego.
Materiały prasowe UM w Tychach