Węzeł Wartogłowiec będzie przejezdny

0
62

Na trzech wyłączonych z ruchu wschodnich relacjach na węźle Wartogłowiec, w weekend planowane jest przywrócenie ruchu drogowego. Oznacza to, że objeżdżanie węzła przez centrum Tychów nie będzie już konieczne. Wykonawca modernizacji ul. Beskidzkiej wykorzystuje dobrą pogodę, więc prace bitumiczne są kontynuowane.
Przypomnijmy, zmiana organizacji na węźle Wartogłowiec polegała na wyłączeniu z ruchu trzech relacji po jego wschodniej stronie: Bielsko-Biała – Gliwice/Mikołów, Gliwice/Mikołów – Katowice oraz Oświęcim – Katowice. To łączyło się z dużymi utrudnieniami dla kierowców i koniecznością objeżdżania węzła przez centrum Tychów. Wykonawca prac nad modernizacją tyskiego fragmentu DK-1 jest w trakcie ukończenia robót przy węźle, dlatego cały układ drogowy w tym miejscu będzie niebawem przejezdny. Planowo przywrócenie ruchu ma nastąpić jeszcze podczas trwającego obecnie weekendu. Czy tak się stanie? Wiele zależeć będzie od warunków pogodowych.
Uwaga! Otwarcie węzła nie oznacza jednak, że robotnicy nie wrócą już na ten odcinek ul. Beskidzkiej. Zgodnie z planem nowa nawierzchnia ma się pojawić jeszcze na połączeniu DK-1 z relacją Katowice-Oświęcim. Na ten etap prac trzeba będzie jednak poczekać do czasu, gdy wiążąca warstwa asfaltu pokryje łącznicę DK-1 z al. Piłsudskiego.
Ostatnią, ścieralną warstwę asfaltu wyłożono już na odcinku od węzła Wartogłowiec do ul. Edukacji (kierunek Bielska-Białej), a także na tym od granicy lasu do węzła z S1, gdzie trwa już przygotowanie do malowania pasów ruchu. Kończy się również wykładanie warstwy wiążącej między dwoma węzłami: z S1 i węzłem Wartogłowiec i – jak zapowiada spółka Polimex Mostostal S.A. – ścieralna warstwa pojawi się na tym odcinku jeszcze w maju.
W najbliższym okresie czasu planowana jest także do ułożenia warstwa ścieralna na około 900 metrowym odcinku od węzła Sikorskiego do zjazdu na galerie handlowe. Trwa również rozbiórka dotychczasowego wyjazdu z ul. Beskidzkiej na S1. Uruchomiono tu tzw. bypass, czyli tymczasowy zjazd, z którego korzystają kierowcy.
Z kolei, na rondzie pod al. Niepodległości trwa wykładnie podbudowy z kruszywa, niedługo będą montowane krawężniki. Front robót przy wiadukcie nad torami PKP także został przekazany drogowcom. Równocześnie prowadzona jest przebudowa przejścia podziemnego przy ul. Przemysłowej, a końca dobierają roboty przy dwóch pozostałych przejściach dla pieszych: przy ul. Edukacji i Targiela.
Fot. mat. pras. MZUiM Tychy