Fiat: Zatrudniono 150 osób

0
49

Po miesiącu, jaki minął od zwolnienia z tyskiego zakładu Fiat Auto Poland ostatniej grupy z 1450 pracowników, z firmy napłynęło nieco optymistycznych wieści.
Jak nas poinformował rzecznik FAP Bogusław Cieślar, zanotowano wzrost zamówień wszystkich modeli produkowanych w Tychach, w związku z czym zakład przyjął do pracy 150 osób, które wcześniej straciły zatrudnienie. Rzecznik zaprzeczył jednak, że przyjęcia pracowników oznaczają, iż  wcześniejsza decyzja o wielkości zwolnień była błędna. Dodał, iż obecnie trudno ocenić, czy ożywienie na rynku utrzyma się dłużej i ustabilizuje.
Bogusław Cieslar nie chciał natomiast komentować doniesień o produkcji w Tychach nowych modeli aut. Z nieoficjalnych informacji wynika, iż pod koniec 2013 r., a najpóźniej w połowie przyszłego roku, rozpoczną się przygotowania do produkcji miejskiego crossovera. Auto ma być sprzedawane w Europie pod marką lancii.
Z kolei na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki wicepremier Janusz Piechociński mówił, iż jest szansa na uruchomienie w Tychach produkcji nowego fiata 500. Jak zapowiedziały władze koncernu, do 2016 roku ma się pojawić 17 nowych modeli samochodów, a siedem poddać gruntownej modernizacji. Czy plany te dotyczą także Polski – na razie nie wiadomo, bo pojawiły się też informacje, iż koncern nie zamierza uruchamiać produkcji nowych modeli poza Włochami.
Gdyby doszło do realizacji dwóch projektów dotyczących Tychów, zatrudnienie i produkcja w tyskim zakładzie nie tylko by się ustabilizowała, ale ilość wytwarzanych aut wzrosłaby do 470 tys. sztuk rocznie (w tym roku zakład ma wyprodukować ok. 260 tys. egzemplarzy, w 2009 r. było to 600 tys. sztuk).
Warto także dodać, iż z linii produkcyjnej zjechał milionowy egzemplarz „pięćsetki”, a od momentu pojawienia się na auta rynku minęło 5 lat i 9 miesięcy. Jubileuszowy fiat 500 to wersja sportowa Abarth 500 w kolorze białym, wyposażona w silnik turbo o pojemności 1,4 l, o mocy 135 KM. Ten model auta cieszy się dużą popularnością i jest sprzedawany w 87 krajach.