Nowe oblicze placu Konstytucji

    8
    566

    Miasto Tychy podpisało ostatnio umowę na przebudowę placu Konstytucji 3 Maja. Nierówna i zaniedbana nawierzchnia parkingu zostanie w ramach realizacji zadania wymieniona na nawierzchnię przepuszczalną z płyt betonowych ażurowych. Z kolei ciągi piesze zyskają nową, również wodoprzepuszczalną nawierzchnię mineralno-żywiczną.

    – Żyjemy w czasach szybko postępujących zmian klimatycznych, dlatego tak ważne jest to, aby nie uszczelniać nadmiernie nawierzchni parkingów czy chodników. Takie rozwiązanie pomoże poprawić gospodarkę wodną w najbliższym otoczeniu – wyjaśnia Hanna Skoczylas, zastępca prezydenta Tychów ds. zrównoważonego rozwoju. Remont obecnych miejsc parkingowych to jednak nie wszystko. Od strony ulicy Żwakowskiej powstaną również zupełnie nowe miejsca do parkowania.

    W pobliżu powstanie także droga rowerowa oraz miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. – Na placu posiana zostanie łąka kwietna, trawy wysokie, pojawią się rabaty kwiatowe czy krzewy ozdobne. Posadzonych zostanie również 18 sztuk drzew wysokich. Nowe nasadzenia stworzą dodatkowe przestrzenie zacienione oraz pozytywnie wpłyną na gospodarowanie wody opadowej – dodaje wiceprezydent Skoczylas. Projekt jest już gotowy, uzyskano także pozwolenie na budowę. Rozpoczęcie prac budowlanych rozpocznie się w najbliższym czasie. Termin realizacji zadania to 13 września 2023 roku. Koszt inwestycji to 1.650.000 zł.

    8 KOMENTARZE

      • Nie wiem czy dobre czy złe, ale jak już przebudowują to mam nadzieje że od
        strony południowej pojawi się 10 dodatkowych miejsc.

        • Czy 10 to nie wiem, ale nowe miejsca widziałem na planie w miejscu obecnego trawnika pomiędzy murkiem kościelnym a chodnikiem.

    1. Rok temu zarezerwowano 1mln na ten cel, teraz już 1,65mln jako koszt inwestycji. Na oko 8tyś mkw. W sumie to i tak lepiej niż koszt przebudowy „parkingu” przy Dąbrowskiego…

      A światła z ITSu będą na wjeździe? Żeby równać poziom korków na mieście i wywoływać czerwone fale. EKO-ITS.

        • to dobrze, 6 miesięcy jakoś przeleci, a później już tylko pod górkę 😀

    2. Te światła zamiast usprawniać ruch ,powodują sztuczne korki .Brak bezkolizyjnych skrętów w lewo, do czasu aż ktoś zginiew.W dobie „latających „hulajnóg to totalna porażka tego systemu.

      • Myślę, że to jeszcze nie ostatnie słowo ITS-u. Poczekaj, aż to ustrojstwo się nauczy jak jeszcze skuteczniej utrudniać ludziom życie!

        Bezkolizyjne skręty dla każdego kierunku? W Tychach? Jak tu nawet nie potrafią warunkowych w prawo ogarnąć (i kierowcy i włodarze).

        Po co instalowali sygnalizatory S2 zamiast pełnych sygnalizatorów bezkolizyjnych S3 to ja nie wiem. Przy obecnych przepisach dotyczących skrętów warunkowych (magiczna zielona strzałka w prawo – sygnalizator S2) to nie ma w ogóle sensu bo ta strzałka nie ma prawa się zapalać prawie wcale…
        Dodatkowo tam gdzie zainstalowali sygnalizatory S1 i S2 (tzn. zwykłe, kolizyjne), tam sygnalizacja skonfigurowana jest w sposób „bezkolizyjny” na niektórych kierunkach co dodatkowo dezorientuje kierowców. Ci ludzie w MZUiM to mogą co najwyżej pracować przy wykonawstwie (robotnicy drogowi) ale absolutnie nie powinni nic i nigdy projektować.

    Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.