Jak dbać formę w zimne i deszczowe dni? Poradnik

0
93
Trening na macie

Uprawianie sportu zapewnia szereg prozdrowotnych korzyści. A treningi na świeżym powietrzu poprawiają nastrój i samopoczucie. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy chęci do ćwiczeń nie brakuje, ale pogoda nie sprzyja?

1. Uprawiaj jogging nie wychodząc z domu

Nie musisz rezygnować z ulubionej aktywności w trakcie jesieni czy zimy. Bieganie może być tak samo przyjemne w nieco chłodniejszych dni. W okresie deszczowym albo wtedy, gdy pada śnieg, sprawia jednak pewne trudności. Na śliskiej lub zamarzniętej powierzchni staje się także źródłem potencjalnego niebezpieczeństwa. Na szczęście i w takich okolicznościach możesz kontynuować treningi.

Wystarczy, że wyposażysz się w domową bieżnię. Sprzęt tego rodzaju umożliwi Ci trenowanie, gdy na dworze warunki są co najmniej niesprzyjające. Będzie dostępny zawsze wtedy, gdy zabraknie Ci ochoty na przygotowania do ćwiczeń na dworze. Decydując się na jego zakup, musisz wziąć pod uwagę kilka zmiennych, między innymi swoją wagę czy maksymalną prędkość, jaką na urządzeniu chcesz osiągać. Nie bez znaczenia pozostaje też przestrzeń, którą dysponujesz.

Różne modele bieżni znajdziesz w dostępnych dziś ofertach internetowych, co oznacza, że nie musisz nawet wychodzić z domu, by nabyć wybrany przez siebie wzór. Na przykład bieżnie Zipro z oferty morele.net/kategoria/bieznie-1492/,,,,,9807,,,0,,,,/1/ to urządzenia o elektrycznym systemie oporu, które zapewniają możliwość osiągnięcia prędkości na poziomie nawet 22 km/h. Jedno z nich możesz zamówić z dostawą pod wskazany adres.

2. Trenuj na rowerze nie wychodząc z domu

Podobne zasady tyczą się treningów na jednośladzie. Jeśli to właśnie jazda na rowerze sprawia Ci największą przyjemność, ale późną jesienią i zimą wydaje Ci się zbyt niebezpieczna – zaopatrz się w urządzenie stacjonarne.

Jeśli chodzi o wspomnianą już witrynę,  to w poszczególnych przypadkach rowery stacjonarne Zipro na www.morele.net/kategoria/rowery-stacjonarne-1495/,,,,,9807,,,0,,,,/1/ gwarantują współpracę z aplikacjami mobilnymi. To duży plus wymienionych urządzeń, bo umożliwia kontrolę postępów w treningach i stały dostęp do osiąganych wyników.

3. W trakcie domowych treningów korzystaj z hantli, ciężarków i kettlebell

 By w trakcie mroźnej zimy zachować formę, możesz też rozpisać plan treningowy z ciężarami. Co istotne, w tym celu nie musisz bookować karnetu na siłowni. Wystarczy, że wyposażysz się w kettlebell czy hantle, z którymi będziesz miał siłę ćwiczyć. Zanim jednak przystąpisz do samodzielnych treningów tego rodzaju, skonsultuj się ze specjalistą. Wszystko po to, byś ćwiczenia wykonywał prawidłowo, a w dalszej kolejności robił założone postępy.

Jak widzisz pomysłów na zachowanie formy w trakcie deszczowych lub mroźnych dni, jest przynajmniej kilka. Ta lista nie wyczerpuje oczywiście wszystkich inspiracji. Wiele zależy bowiem od tego czy planujesz zrzucić nadprogramowe kilogramy, czy zależy Ci na wymodelowaniu sylwetki. Jeśli lubisz pracę z własnym ciałem, ciekawym pomysłem jest też joga albo pilates.

Trening w domu