Jak reklamować stolarkę okienną?

0
293
Białe okna drewniane

Firmy działające w branży stolarki okiennej, zajmujące się produkcją drzwi, potrzebują odpowiedniej reklamy. Ma ona służyć zwiększeniu rozpoznawalności marki, dotarciu do potencjalnych klientów i zachęcaniu ich do skorzystania z oferty. Często dobrym rozwiązaniem jest reklama w telewizji, chociaż pochłania ona sporo środków finansowych. Są jednak dostępne inne metody promowania biznesu. Można wykorzystać reklamę w radiu i Internecie. Coraz więcej firm działających stacjonarnie przenosi się do Internetu, w którym drzemie ogromny potencjał. Trzeba tylko wiedzieć, jak go wykorzystać, aby odnieść sukces. Istotne jest to, aby nie ograniczać się wyłącznie do jednego kanału dotarcia do klientów.

Czego może dotyczyć reklama okien i drzwi?

Mnogość działań to klucz do sukcesu w przypadku dużej konkurencji. Marketing stolarki okiennej i drzwiowej nie powinien ograniczać się wyłącznie do punktów  stacjonarnych i działań outdoor. Zainwestować należy również w działania marketingowe w Internecie, czyli na kanale pozwalającym na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i wybranej grupy docelowej.

Podstawą będzie stworzenie profesjonalnej strony internetowej. Muszą znaleźć się na niej odpowiednie treści, zdjęcia, dane kontaktowe. Świetnie sprawdza się również konfigurator drzwi online. Jest to ogromne ułatwienie dla klienta. Pownien być on prosty w obsłudze, intuicyjny. Pamiętać należy również o stworzeniu sieci dystrybutorów. Będzie można na ich stronach internetowych prezentować swoją ofertę. Bardzo ważne jest także to, aby założyć konto w Google Moja Firma i jak najdokładniej uzupełnić wizytówkę. Pomoże to zwiększyć świadomość marki, dotrzeć do lokalnych klientów. Nie może zabraknąć lokalizacji, danych kontaktowych, możliwości dodawania opinii.

Jak powinien wyglądać marketing stolarki okiennej i drzwiowej?

Firmowa strona internetowa musi zostać odpowiednio zoptymalizowana, warto też powierzyć jej pozycjonowanie doświadczonym profesjonalistom. Wszystkie działania promocyjne można zlecić agencji marketingowej. Zajmie się także stworzeniem i prowadzeniem kampanii Google Ads. Linki sponsorowane pozwalają dotrzeć do grupy docelowej i to bardzo szybko. Warto wykorzystać banery reklamowe w sieci partnerskiej i reklamę produktową. Bardzo ważne są wartościowe treści, unikalne, angażujące. Content marketing pozwala na zwiększenie świadomości marki. Pożądane efekty pozwalają uzyskać wpisy na poczytnych blogach związanych z branżą, posty, vlogi, poradniki. Artykuły sponsorowane mogą przedstawiać oferowane produkty, sposób ich montażu, możliwości zastosowań itd. Istotne jest to, aby budować pozytywny wizerunek, kreować się na eksperta w swojej branży.

Jako dodatkowy kanał do promowania marki, produktów i usług wspaniale sprawdzają się media społecznościowe. Jest to świetne narzędzie do wyświetlania reklamy, wchodzenia w interakcje z klientami i umacniania z nimi relacji. Na szczególną uwagę zasługuje Facebook i Pinterest oraz Linkedin. Dobrym rozwiązaniem jest zachęcanie do zapisania się do newslettera. W ten sposób można powiększyć swoją bazę klientów i kontaktować się z nimi, wysyłać im informacje o najnowszych promocjach, aktualnej ofercie, ważnych wydarzeniach. Oczywiście podczas wysyłania e-maili powinno się zadbać o spersonalizowany przekaz. Kolejną opcją są programy partnerskie, które również pomogą reklamować markę, budować silne więzi z klientami. Nie można zapomnieć o działaniach remarketingowych, co pozwoli dotrzeć do osób, które odwiedziły już firmową stronę i zachęcić je do powrotu na nią.