Nowy pumptrack będzie miał asfaltową nawierzchnię

3
861
Nowy pumptrack na Sublach będzie przypominał ten, który wybudowano w Cieszynie. Fot. VeloProjekt

Przed czterema laty powstał pierwszy w Tychach pumptrack. Stało się to niejako za pośrednictwem „Twoich Tychów”. Zmieściliśmy wówczas rozmowę z tyszaninem Grzegorzem Kopciem, który swego czasu ścigał się w zawodach MTB i zaproponował budowę pumptracku.

Pomysł trafił do budżetu obywatelskiego, potem do ogólnomiejskiego i doczekał się szybkiej realizacji w Parku Suble. Kolejna podobna inwestycja zrealizowana została w dzielnicy Mąkołowiec.

Obiekt na Sublach ma dwa tory z przeznaczeniem dla różnych grup użytkowników – dla początkujących dzieci i dla starszych, bardziej zaawansowanych rowerzystów. Ziemny pumptrack wymagał jednak systematycznych napraw. Wystarczyła większą ulewa, by pojawiły się nierówności utrudniające jazdę i zagrażające bezpieczeństwu rowerzystów. Dlatego konieczne było do jakiś czas przywiezienie materiału do uzupełnienia, plantowanie i ubijanie.

Nowy pumptrack powstanie w innej niż dotychczasowa technologii, przede wszystkim zmieniona zostanie nawierzchnia na bardziej trwałą – asfaltową. Będzie też miał inny profil, zbliżony do tego, który prezentujemy na zdjęciu. Jest to pumptrack wybudowany w Cieszynie przez firmę VeloProjekt, która także jest wykonawcą nowego obiektu na Sublach.

– Profil toru uwzględnia sugestie użytkowników, którzy podzieli się z nami swoimi oczekiwaniami – powiedziała Katarzyna Palka z Tyskiego Zakładu Usług Komunalnych. – W projekcie uwzględnione zostały m.in. tzw. stoliki, czyli wzniesienia przystosowane do skoków. Wszystkie parametry, jak nawierzchnia, kształt, „stoliki” zostały tak dobrane, aby umożliwiać nabranie odpowiedniej prędkości i wybicie się w powietrze. Tor będzie dłuższy niż ten obecny, kształtem będzie bardziej przypominał owal.

Obecnie wykonawca kompletuje dokumenty i zgody konieczne przy tego typu inwestycjach, a prace w terenie rozpoczną się w połowie października. Planowany termin ukończenia inwestycji wyznaczono na koniec listopada. Jej wartość to około 160 tys. zł.

 

VeloProjekt

3 KOMENTARZE

  1. a nie lepiej jest za te 160 tyś zł zrobić remont ulicy lub chodnika ? z tego będzie korzystać więcej osób…

  2. Jedna poprawka – przebudowywany pumptrack na Sublach nie powstał ani z budżetu partycypacyjnego, ani z inicjatywy wskazanego mieszkańca, ani dzięki publikacji TT…

  3. chodnik przy ulicy Harcerskiej na Sublach wygląda dokładnie tak jak pumpatrak w Cieszynie
    z tą różnicą że przeszkody muszą pokonywać matki z dziećmi w wózkach.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.