Trajtki pojadą dalej

0
1104

Tyskie Linie Trolejbusowe podpisały we wtorek (26.06) umowę z konsorcjum firm Sesto sp. z o.o. i Elmax Tychy na budowę sieci trolejbusowej na osiedlach Z i Z1. Powstanie nowa linia G oraz zmodyfikowana zostanie linia E. Tabor TLT uzupełnią trzy nowe trolejbusy wyposażone w dodatkowe baterie, dzięki czemu będą mogły regularnie kursować po ulicach, na których nie ma trakcji elektrycznej.

– Długość nowego odcinka to ok. 2 km, co pozwoli na dotarcie do tej części miasta, która do tej pory nie było skomunikowana z siecią trolejbusową – podkreśla Marcin Rogala, prezes TLT. – Oprócz budowy nowej trakcji – od pętli paprocańskiej do skrzyżowania z DK1 – umowa przewiduje przebudowę sieci trakcyjnej przy Rondzie Zesłańców Sybiru oraz na odcinku pomiędzy rondem a pętlą paprocańską. Wybudowana zostanie także stacja zasilająca. Obie linie będą przebiegać m.in. ul. Sikorskiego, a więc znacznie poprawi się dojazd np. do Wodnego Parku Tychy, bo tam znajdzie się jeden z przystanków.

– Jest to kolejna inwestycja związana z infrastrukturą trolejbusową. W Tychach powstanie nowoczesne centrum zdalnego sterowania, podobne do tych, jakie wykonywaliśmy w Lublinie i w Gdyni. W ramach konsorcjum prace podzieliliśmy w ten sposób, że w naszym zakresie jest budowa stacji zasilającej i wspomnianego centrum zdalnego sterowania, natomiast firma Elmax zajmować się będzie budową linii kablowych, przebudową sieci trakcyjnej i robotami ogólnobudowlanymi – stwierdził Piotr Sakowski, prezes łódzkiej firmy Sesto z o.o.

Wykonawca ma 12 miesięcy na realizację umowy.

– Rozpoczęcie prac uzależnione jest od otrzymania stosownych zgód, co jeszcze potrwa około dwóch miesięcy – dodał Marek Żywicki, prezes firmy Elmax. – Utrudnienia dla zmotoryzowanych mieszkańców wystąpią przede wszystkim na ul. Skorskiego, ale trudno mi mówić o szczegółach, bo projekt organizacji ruchu na czas prac jeszcze powstaje. Jest on tematem uzgodnień z uwagi na drogi dojazdowe do budynków, osiedli oraz różne elementy infrastruktury drogowej jak wysepki czy wjazdy na parkingi.

Wartość umowy na budowę sieci trakcyjnej to 7 mln zł. Inwestycja jest częścią większego projektu pod nazwą „Zakup nowoczesnego taboru autobusowego z napędem ekologicznym na potrzeby rozwoju transportu publicznego w podregionie tyskim”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.