Aktywne kodowanie w SP36

0
789

Od września w Szkole Podstawowej nr 36 im. Narodów Zjednoczonej Europy w Tychach realizowana jest innowacja pedagogiczna „Myślę więc koduję” z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii informatycznych.
Ciekawa forma realizacji zajęć możliwa jest dzięki dofinansowaniu z funduszu „Tyskie Inicjatywy Oświatowe 2016” oraz zaangażowaniu rodziców. Z pozyskanych środków zostały zakupione pomoce dydaktyczne niezbędne do zdobywania wiedzy z zakresu kodowania i programowania, dzięki którym lekcje stały się inspirującą wędrówką po treściach przedmiotowych łączącą nowoczesne technologie z tradycyjnymi metodami. Tablety, tablica multimedialna, mata edukacyjna Mistrzów Kodowania oraz roboty Dash i Dot sprawiają, że zajęcia w szkole są atrakcyjne, inspirujące i motywujące do działania.
Tablety i zainstalowane na nich aplikacje wykorzystywane są do nauki kodowania i rozwijania umiejętności matematycznych czy językowych, a zaprogramowane przez uczniów roboty edukacyjne uczą poprzez zabawę budowania strategii w celu osiągnięcia sukcesu.
Najmłodsi uczniowie poznają tajniki podstaw programowania dzięki macie edukacyjnej, która łącząc ruch z zabawą wspiera dzieci w rozwijaniu zdolności intelektualnych, w odkrywaniu siebie i swojego otoczenia.
Poza urządzeniami multimedialnymi do gier dydaktycznych wykorzystywane są przedmioty codziennego użytku, np. kubeczki jednorazowe czy zwykłe piłeczki.
Wszystkie te innowacyjne metody pracy wykorzystywane do nauki kodowania i programowania zostały zaprezentowane na zajęciach otwartych „Aktywne kodowanie”, które odbyły się 9 maja. Gośćmi honorowymi uczestniczącymi w lekcjach były: wiceprezydent Daria Szczepańska i Dorota Gnacik, dyrektor Miejskiego Centrum Oświaty.
Foto: mat. pras. SP 36