Bezpłatne przejazdy na Paprocany

0
107

Tego lata tyszanie korzystający z Ośrodka Wypoczynkowego Paprocany będą mogli dojechać tam bezpłatnymi liniami autobusowymi. Ma to być sposób na przepełnione parkingi wokół ośrodka.
W ostatnich latach, w okresie od wiosny do jesieni, nad Jeziorem Paprocańskim spędza czas coraz więcej osób. Negatywnym zjawiskiem z tym związanym są zapełnione parkingi wokół ośrodka, parkingi osiedlowe i drogi dojazdowe. Rozwiązanie wprowadzone przez MZK Tychy (możliwość podróżowania z dziećmi bez dodatkowych opłat dla posiadaczy biletów okresowych) sprawdziło się tylko na niewielką skalę – zdecydowana większość rodzin z dziećmi porusza się samochodami osobowymi.
Dlatego w tym roku będzie testowane inne rozwiązanie, które ma pomóc rozładować ruch samochodowy wokół ośrodka. MZK Tychy przygotował propozycję utworzenia pięciu bezpłatnych linii autobusowych którymi w okresie letnim będzie można dojechać na Paprocany. Koncepcja została już zaakceptowana przez Prezydenta Miasta Tychy. Szczegółowe rozkłady jazdy mają być opublikowane w maju, a darmowe linie mają ruszyć na początku czerwca.
Trasy przejazdu poszczególnych linii będą obejmowały nie tylko śródmieście, ale także ościenne dzielnice miasta, które nie mają bezpośredniej linii do Paprocan. I tak:

  • linia „Paprocany 1” umożliwi bezpośredni dojazd do Paprocan z Wygorzela, Jaroszowic, Urbanowic oraz Cielmic.
  • linia „Paprocany 2” będzie łączyć Paprocany z dzielnicami: Wilkowyje, Radziejówka, Osiedle A, Osiedle B, Suble, a także Żwaków.
  • linia „Paprocany 3” umożliwi dojazd do Paprocan z rejonu Mąkołowca, Czułowa, Browaru, Starych Tychów oraz ulicy Niepodległości.
  • linia „Paprocany 4” połączy Paprocany ze Zwierzyńcem, Wartogłowcem oraz wschodnią częścią Czułowa.
  • linia „Paprocany 5” obejmować będzie swoim zasięgiem Rynek, osiedle B, ulice Hetmańską, Harcerską, Osiedle R, Osiedle K, ulicę Piłsudskiego.

Bezpłatne linie będą kursować w godzinach przedpołudniowych i popołudniowych, dowożąc mieszkańców do Ośrodka Wypoczynkowego Paprocany oraz odwożąc ich w godzinach wieczornych.
Łączny wydatek z budżetu miasta na dodatkowe kursy wyniesie około 58 tys. zł na cały sezon. To rozwiązanie będzie w tym roku testowane i na podstawie zainteresowania mieszkańców będą wyciągane wnioski na rok 2018.