Raport: Co słychać na DK1?

0
40

Asfalt z końcem marca przykrył odcinek między dwoma węzłami: z S1 aż do węzła Wartogłowiec. Wyjątkiem był tylko 200-metrowy fragment tego odcinka, przy którym właśnie rozpoczynają się prace. Zgodnie z planem, jeszcze w kwietniu warstwa ścieralna pojawi się na następnych dwóch odcinkach modernizowanej drogi.
Pierwsze w tym roku prace bitumiczne spółka Polimex Mostostal S. A ma już za sobą. W środę (9-04) został zamknięty wlot/wylot z ulicy Goździków na ul. Beskidzką, co pozwoliło rozpocząć prace drogowe na około 200 metrowym odcinku od skrzyżowania, aż za rejon budowanego tunelu. Po frezowaniu nawierzchni, rozpocznie się tu wykładanie niższych warstw drogi. W efekcie, niebawem już cały odcinek między oboma węzłami: od S1 do Wartogłowca (z DK-44) będzie miał nową asfaltową nawierzchnię.
Ale to nie koniec zmian, jakie na kwiecień zapowiada wykonawca projektu modernizacji tyskiego odcinka DK-1. Końcem miesiąca Polimex Mostostal S. A planuje ułożyć ostatnią, ścieralną warstwę asfaltu na dwóch odcinkach: od granicy lasu do węzła z S1 oraz od al. Piłsudskiego do końca modernizowanego odcinka drogi.
Trwa również budowa nowej łącznicy DK-1 z ul. Fabryczną, która zapewni kierowcom dojazd m.in. do zlokalizowanych tu hipermarketów. Prace postępują też przy budowie łącznicy z al. Piłsudskiego. Od strony Katowic będzie można zjechać nią na tereny przemysłowe i w drugą stronę: z miasta wyjechać na Bielsko-Białą.
Dużo dzieje się także przy tzw. obiektach zlokalizowanych wzdłuż tyskiej „jedynki”. Konstrukcyjnie gotowe jest przejście podziemne przy ul. Edukacji oraz wiadukt nad torami PKP. W tych obu przypadkach robotnicy przenieśli się już na płytę obiektu i po wykonaniu fragmentu płyty przeznaczonej pod ruch samochodowy, wykonują tzw. kapy chodnikowe – część płyty, która w przyszłości służyć będzie pieszym. Po zakończeniu tego etapu, wiadukt przekazany zostanie w ręce ekipy drogowców.
Postęp prac widać też przy estakadzie nad al. Niepodległości, gdzie po wykonaniu całej konstrukcji i nasypów prowadzących do obiektu, rozpoczęły się roboty pod estakadą. Powstanie tu rondo, którym odbywać będzie się ruch lokalny, pod tranzyt przeznaczona jest bowiem górna część całego obiektu.
Robotnicy zrobili też kolejny krok przy budowie pozostałych dwóch przejść dla pieszych pod DK-1. Przy tym sąsiadującym z ul. Targiela, trwają prace brukarskie i następnie będą budowane dojścia do przejścia (chodniki, rampy). Ponadto, trwa budowa przejścia podziemnego, jakie zlokalizowane jest przy ul. Przemysłowej i dobiega końca remont mostku nad Potokiem Tyskim.
Fot. mat. pras. MZUiM Tychy