Wiosna na DK 1

0
36

Na kolejnej radzie budowy, przedstawiciel generalnego wykonawcy modernizacji tyskiego odcinka inwestycji DK-1 i DK-86 – Polimeksu Mostostal S.A. – przedstawił szczegółowy harmonogram prac na najbliższe miesiące.
– Pierwsze roboty bitumiczne zaplanowano na odcinku od granicy lasu do węzła z S-1 – informuje Agnieszka Kijas z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. – Pod koniec 2012 roku położono tutaj pierwszą z trzech warstw asfaltu, tzw. podbudowę zasadniczą, rozpoczynając układanie warstwy wiążącej. Po zimowej przerwie prace te będą kontynuowane. Ponadto nowy asfalt wyłożony zostaniena łącznicach miądzy ul. Przemysłową, a al. Piłsudskiego. Następnie prace przesuną się do ul. Sikorskiego. Najmniejsze zaawansowanie robót było do tej pory na odcinku między węzłem Wartogłowiec, a ul. Edukacji. Wraz z rozpoczęciem sezonu budowlanego także tutaj roboty zostaną wznowione. Na ich finał trzeba będzie poczekać do maja, bowiem przed wyłożeniem asfaltu musi zakończyć się budowa niższych warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Na wiosnę zaplanowano przebudowę kanalizacji pomiędzy węzłem z S-1, a węzłem Wartogłowiec. Dotychczas ten dwukilometrowy odcinek nie był objęty robotami.
W czasie zimy trwały prace na obiektach. Przy skrzyżowaniu DK-1 z al. Niepodległości, w miejscu gdzie powstanie nowa estakada, wybudowano rusztowanie, na którym posadowiona będzie płyta wiaduktu. Niebawem rusztowanie zostanie wypełnione betonem. Dobiega końca budowa jednej nitki wiaduktu nad torami PKP, rozpoczęły się też prace nad al. Piłsudskiego, gdzie skuto płytę wiaduktu. Niebawem odbiór techniczny przejdzie część przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji oraz wschodnia połowa przejścia podziemnego w rejonie ul. Targiela.
Po zakończeniu robót bitumicznych, na DK-1 rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Do ruchu oddane zostaną nowe odcinki, a wykonawca przystąpi do rozbiórki obecnej jezdni. Jeżeli uda się zrealizować te założenia, to końcem maja kierowcy pojadą po zmodernizowanej jezdni, a ruch zostanie przełożony na drugą stronę drogi. Wtedy też zakończy się II kamień milowy inwestycji.