Samochodowe Mistrzostwa Tychów: Podwójne emocje

0
105

Na torze Fiat Chrysler Automobiles rozegrano piątą eliminację Samochodowych Mistrzostw Tychów, organizowanych przez Automobilklub Ziemi Tyskiej. 81 załóg, znakomita pogoda i… podwójne emocje za sprawą równoległych prób dostarczyły widzom sporą dawkę sportowych wrażeń.
W klasyfikacji generalnej bezkonkurencyjna okazała się załoga Łukasz Kobiela i Tobiasz Spratek (mitsubishi lancer evo IX). Do tej pory spisywali się bardzo dobrze, regularnie plasując się na podium kolejnych rund cyklu, jednak do „złota” zawsze brakowało kilku sekund. Tym razem jednak postawili kropkę nad i, nie dając się wyprzedzić rywalom. Wyprzedzili załogę Florian Wójcik-Mirski/Michał Kociołek(subaru impreza maptek) i Macieja Watrasa/Kamila Kluczewskiego (renault clio).
W klasie Cento, przeznaczonej dla załóg w samochodach, które przed laty były produkowane w tyskiej fabryce Fiata, po raz drugi z rzędu triumfowali Marek Mendela i Robert Krzyża (Fiat Seicento). Dzisiejszy wynik to jednocześnie czwarte podium tej załogi w obecnym sezonie SMT. W klasie 1 całe podium również przypadło załogom jadącym seicento, choć w tej kategorii rywalizowali także kierowcy w Suzuki Swift, Honda Civic czy FSO Polonez. Zwyciężyli Paweł Oślak i Patrycja Wendzel. Daniel Dembinny i Damian Włodarczyk (Honda CRX) zanotowali w klasie 2 drugie zwycięstwo i czwarte podium. Klasa 3 należała do Macieja Watrasa/Kamila Kluczewskiego (renault clio).
W klasie 4, przeznaczonej dla załóg dysponujących najmocniejszymi i napędzanymi na 4 koła samochodami, Łukasz Kobiela wziął rewanż za pierwszą rundę SMT 2017. 5 marca najszybszy był właśnie Kobiela, ale za trącenie jednej z szykan otrzymał 10 sekund kary i ostatecznie zwycięstwo odniósł Florian Wójcik-Mirski. Dziś karta się odwróciła i to Wójcik-Mirski musiał pogodzić się z 5-sekundową karą, która kosztowała go zwycięstwo.
– Ta runda przyniosła nam dużo pozytywnych emocji – skomentował próbę Łukasz Kobiela.- Przyjechaliśmy na nowych oponach Race GC, więc spodziewaliśmy się, że czasy będą lepsze i pojedziemy skuteczniej niż w poprzednich rundach. I faktycznie, okazało się, że dobór opon był kluczowy w dzisiejszych zawodach. Wykorzystaliśmy też nasze doświadczenie i nawiązaliśmy skuteczną walkę z Florianem Wójcikiem-Mirskim. Z przejazdu na przejazd przesuwaliśmy granicę naszego tempa. Przed ostatnią próbą mieliśmy przewagę nad rywalami, więc dla nas finałowy przejazd był także sprawdzianem charakteru i umiejętności radzenia sobie z presją.
W rywalizacji kierowców w samochodach napędzanych na tylne koła najlepsze okazało się rodzeństwo Adam i Lucyna Owczarz (nissan 350Z), przed Tomaszem Mizerą i Sławomirem Wajsmanem (bmw e36). Załogi te dzieliła na mecie mniej niż sekunda…
Wyniki. Klasa 4: 1. Łukasz Kobiela/Tobiasz Spratek (mitsubishi lancer evo ix), 2. Florian Wójcik-Mirski/Michał Kociołek (subaru impreza maptek), 3. Marcin Ogrodniczak/Adam Knopisz (subaru impreza); K3: 1. Maciej Watras/Kamil Kluczewski (renault clio), 2. Michał Gruca/Daniel Okrutniak (renault clio), 3. Łukasz Kępa/Krysia Bywalec (honda civic); K2: 1. Daniel Dembinny/Daniel Włodarczyk (honda crx, 2. Grzegorz Ciombor/Dawid Pater (honda civic ek4 rally), 3. Romuald Stasik/Grzegorz Pękala (citroen c2); K1: 1. Łukasz Semik/Mateusz Bartosik (seicento), 2. Michał Kociołek/Marcin Bieniak (seicento), 3. Krystian Pawlik/Łukasz Salwirak (seicento); CENTO: 1. Marek Mendela/Robert Krzyża (seicento), 2. Wojciech de Weyher/Michał Sołtysiak (seicento), 3. Wojciech Najgrodzki/Jakub Najgrodzki (cinquecento); Klasa RWD: 1. Adam Owczarz/Lucyna Owczarz (nissan 350z), 2. Tomasz Mizera/Sławomir Wajsman (bmw E36/Compact/m3), 3. Paweł Rączka/Michał Kołotyło (bmw E36); GOŚĆ: 1. Tomasz Mrzygłód/Krzysztof Janik (honda civic VTI), Łukasz Ulman/Piotr Czerkaski (honda civic), Marcin Gaciarz/Sylwia Korytkowska (nissan sunny).
Finałowa runda Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017 jest zaplanowana na 10 września.
Zdjęcia: Jakub Rozmus