Seicento w nowej odsłonie

3
873

W pierwszych dniach lipca koncern Stellantis zaprezentował szczegóły nowego, elektrycznego modelu fiata 600, a w tyskich zakładach ma ruszyć jego produkcja. Pierwsze egzemplarze fiata 600e mają pojawić się na drogach w ostatnim kwartale tego roku.

W tym przypadku nazwa seicento może być myląca, bowiem model ten nie ma nic wspólnego z poprzednim „maluchem”. Tym razem chodzi o pięciodrzwiowy miejski crossover. Nowy fiat 600 pojawi się w wersji elektrycznej, ale płyta podłogowa przystosowana jest również do silników spalinowych.

Jak informuje koncern, projektując nowy model uwzględniono wszystkie ważne dla klientów elementy, doskonaląc je pod każdym względem – auto ma większą przestrzeń, większy zasięg i nowoczesny design kabiny z 7-calowym cyfrowym zestawem wskaźników, 6-głośnikowym systemem audio oraz 10,25-calowym systemem multimedialnym. Ma także automatyczną klimatyzację, czujniki deszczu i świateł oraz system nawigacji TomTom z automatyczną aktualizacją map, który wyświetla wszystkie stacje ładowania dostępne na trasie i zapewnia w czasie rzeczywistym informacje o dostępnych wolnych miejscach parkingowych na drogach publicznych. Posiada bagażnik o pojemności 360 litrów.

Fiat 600e jest bogato wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, m.in. adaptacyjny tempomat przyspiesza, zwalnia, hamuje w zależności od przestrzeni przed pojazdem. Inteligentny asystent prędkości to system wspomagania kierowcy, którego zadaniem jest reagowanie na ograniczenia prędkości na drodze, natomiast system wykrywania pojazdów w martwym polu wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do monitorowania martwych punktów i ostrzega o wszelkich przeszkodach za pomocą diody ostrzegawczej w lusterku zewnętrznym. Innowacyjne technologie obejmują również funkcję Stop&Go, elektryczny hamulec postojowy, funkcję awaryjnego hamowana z systemem rozpoznawania pieszych i rowerzystów oraz system wykrywania zmęczenia kierowcy w celu monitorowania jego poziomu skupienia na drodze. Ponadto, czujniki 360° i kamera cofania 180° z dynamicznymi liniami siatki pomagają omijać wszelkie przeszkody podczas parkowania lub wykonywania skomplikowanych manewrów.

Litowo-jonowe akumulatory o pojemności 54 kWh zapewniają zasięg wynoszący ponad 400 km w cyklu mieszanym i ponad 600 km w cyklu miejskim według normy WLTP. Aby zoptymalizować czas ładowania, fiata 600e wyposażono w szybką ładowarkę o mocy 100 kW, która w bardzo krótkim czasie ładuje akumulator. Przykładowo, można naładować akumulator do 80 proc. w zaledwie pół godziny. Nowy model jest również wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW i kabel do ładowania Mode 3 niezbędny do ładowania w domu lub stacjach ładowania, pozwalający w pełni naładować akumulator w mniej niż 6 godzin.

3 KOMENTARZE

  1. Elektryki to wcale nie jet takie cacy-cacy! Dlaczego Europa zabrania nam poczciwych benzyniaków i dieelków? Smród z nich wcale nie jest mniejszy od spalonej przez Rosjan Ukrainy .Ale tam , w sensie na Ukrainie , zieloni nie sąjuz tacy madrzy…Strach d…o ściska.

  2. …fiata 600e wyposażono w szybką ładowarkę o mocy 100 kW…
    Znaczy się, że nie trzeba korzystać z ulicznych ładowarek? 🙂

    Marketingowcy powinni czytać swoje wytwory przed opublikowaniem…

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.