Ścieżki z dofinansowaniem

5
355

W Tychach zmodernizowanych zostanie kilka kolejnych kilometrów ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Miasto na początku kwietnia otrzymało na ten cel finansowe wsparcie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. We wtorek 14 maja podpisana została umowa na przebudowę ul. Harcerskiej, a w kilku innych lokalizacjach prace ruszą w ciągu najbliższych dni.

Wkrótce drogowcy pojawią się m.in. na ulicy Burschego, gdzie na ok. 500m odcinku, od ul. Budowlanych do ul. Hlonda powstanie ciąg pieszo-rowerowy, z nawierzchnią bitumiczną oraz przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna. Zadanie to dofinansowane zostało w kwocie 680 tyś. zł. Dzięki dotacji z GZM możliwa będzie też przebudowa ul. Towarowej, gdzie na odcinku od nr 50 do planowanego ronda przy ul. Cielmickiej powstaną: ścieżka rowerowa z nawierzchnią bitumiczną oraz chodnik z kostki brukowej o długości około 180m. W tym przypadku kwota finansowego wsparcia wynosi 660 tyś. zł.

-wkrótce powinna rozpocząć się przebudowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Cielmickiej od ul. Towarowej do ul. Strefowej. Tutaj też mamy podpisaną umowę i przekazaliśmy już teren Wykonawcy. W tym przypadku również powstanie około 180m odcinek z nawierzchni bitumicznej, a z GZM przyznała nam na ten cel milion złotych wsparcia. Podpisaliśmy też umowę na kolejną przebudowę – tym razem ul. Harcerskiej, gdzie powstanie półkilometrowy ciąg rowerowy od ul. Żwakowskiej do ul. Stoczniowców, przebudowane zostaną istniejące chodniki oraz, co istotne, wybudujemy brakujące ogniwo dla ruchu pieszego, czyli chodnik po stronie SP Nr 22 (odcinek od drogi dojazdowej do szkoły do ronda Sublańskiego). W tym przypadku droga dla rowerów przebiegać będzie w dużej części ulicą, ale ze względu na uwarunkowania terenowe na niewielkich fragmentach zostaną wykonane wspólne ciągi pieszo-rowerowe, wyjaśnia Jacek Barański – z-ca dyrektora ds. technicznych MZUiM w Tychach

Na przebudowę ul. Harcerskiej miasto otrzymało od GZM aż 1 700 000 zł dofinansowana. Na tym jednak nie koniec, wkrótce powinniśmy poznać wykonawców, którzy zmodernizują ciągi pieszo-rowerowe przy ul. Strefowej od ul. Cielmickiej do ul. Serdecznej oraz przy ul. Budowlanych na odcinku od nr 166 do ul. Wojska Polskiego.

-W przypadku ulicy Strefowej wykonawca zobowiązany zostanie do przebudowy istniejących chodników, dróg rowerowych i peronów przystankowych w celu dostosowania do obecnie obowiązujących standardów rowerowych, pieszych i wytycznych dotyczących transportu zbiorowego. Natomiast przy ul. Budowlanych chodzi o rozdzielenie ciągu pieszo-rowerowego na chodnik i ścieżkę-rowerową – dodaje Jacek Barański.

Na przebudowę ulic Strefowej oraz Budowlanych Tychy otrzymały ponad milion złotych – odpowiednio 584 806 zł i 425 000 zł. Łącznie na modernizację tyskich ścieżek rowerowych Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przeznaczyła w ramach dotacji celowej 5 049 806 zł. Środki pochodzą z Funduszu Odporności.

 

Lista projektów realizowanych, przez MZUiM w Tychach, przy pomocy dotacji celowej z budżetu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w ramach Funduszu Odporności w 2024 roku:

1. Projekt pn. „Przebudowa ul. Harcerskiej w zakresie budowy ciągu rowerowego od ul. Żwakowskiej do ul.Stoczniowców oraz przebudowa chodników” / kwota dofinansowania 1 700 000 zł

2. Projekt pn. „Przebudowa ul. Burschego w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego wraz z przebudową sygnalizacji świetlnej od ul. Budowlanych do ul. Hlonda” / kwota dofinansowania 680 000 zł.

3. Projekt pn. „Przebudowa ul. Towarowej w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego od nr 50 do planowanego ronda przy ul. Cielmickiej” / kwota dofinansowania 660 000 zł

4. Projekt pn. „Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Cielmickiej od ul. Towarowej do ul. Strefowej” / kwota dofinansowania 1 000 000 zł

5. Projekt pn. „Przebudowa ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Strefowej od ul. Cielmickiej do ul. Serdecznej” / kwota dofinansowania 584 806 zł

6. Projekt pn. „Przebudowa ul. Budowlanych w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego od nr 166 do ul. Wojska Polskiego” / kwota dofinansowania 425 000 zł

5 KOMENTARZE

  1. Rozwiązanie na Radziejówce (zdjęcie) zakrawa o kpinę. Co ma to na celu? Zjazd z gorki i to dość sporej – ilość wypadków będzie znacząca. Inna sprawą jest duże opóźnienie w oddaniu tej inwestycji.

  2. Część ul Przemysłowej też się prosi o remont ,chodnik z lat 70 tych ,brak ścieżki rowerowej ,brak pobocza ,brak przejść dla pieszych .Policja tam nie jeździ bo by musieli kilkanaście mandatów wypisywać dziennie pieszym,kierowcom,rowerzystom .Już było tam kilka potrąceń ,ostatnio trolejbus trafił rowerzystkę a ludzie się na krzywych chodnikach przewracają 🤗

    • Park ze kościołem św. Krzysztofa to samo. Obraz nędzy i rozpaczy. Mówi się o tym od lat i na mówieniu się kończy. Zero praktycznych działań, chyba, że dla ptaszków.

  3. Myślę, że wraz z rozbudową sieci dróg rowerowych powinna ruszyć jakaś kampania informacyjna dla rowerzystów oraz hulajnogowców:
    – przejścia dla pieszych przez ścieżkę podlegają takim samym prawom jak przejścia przez jezdnię, co oznacza, że rowerzysta ma przepuścić pieszego, a nie wjeżdżać w niego wyzywając od najgorszych;
    – przejścia przez jezdnię bez oznakowanych przejazdów należ przechodzić prowadząc rower;
    – osoby powyżej 10 lat nie mają prawa jeździć po chodnikach;
    I puścić w miasto więcej mundurowych do kontroli w tym zakresie, bo święte krowy w końcu spowodują kilka groźnych wypadków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj