Blisko 26,6 mln zł dofinansowania trafi do Tychów na budowę 3-kilometrowej regionalnej trasy rowerowej wzdłuż ulicy Oświęcimskiej, która połączy Tychy z Bieruniem. Inwestycja zakłada m.in. oddzielenie drogi rowerowej od jezdni pasem zieleni, poprawę bezpieczeństwa oraz montaż tablic informacyjno-edukacyjnych.
W Tychach powstanie nowa droga rowerowa wzdłuż ulicy Oświęcimskiej – od ronda z ulicą Serdeczną aż do granicy z Bieruniem. Na terenie Bierunia trasa będzie kontynuowana wzdłuż tej samej ulicy i zakończy się przy ul. Marcina. Cała inwestycja zostanie zrealizowana zgodnie z obowiązującymi standardami infrastruktury rowerowej.
Projekt zakłada nie tylko budowę ścieżki rowerowej i przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej, ale również szereg rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo uczestników ruchu. Przykładowo, trasa zostanie oddzielona od jezdni pasem zieleni, a w rejonie przystanków komunikacji publicznej – wyraźnie rozdzielona od chodników. Przewidziano także doświetlenie przejść i przejazdów oraz montaż elementów ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym.
W ramach promocji walorów turystycznych i kulturowych ścieżki zaplanowano umieszczenie czterech tablic informacyjno-edukacyjnych – po dwie na terenie każdej z gmin. Zostaną one zlokalizowane:
- przy ul. Głównej w Tychach, w miejscu rozwidlenia tras 610 i 620 oraz przyszłego Miejsca Obsługi Rowerzystów,
- na skrzyżowaniu Al. Bielskiej i ul. Edukacji w Tychach, gdzie przecina się trasa 610 z trasą krajową 12/17,
- w centrum przesiadkowym w Bieruniu,
- w rejonie ul. Marcina w Bieruniu.
Po zakończeniu budowy zaplanowano wspólny rajd rowerowy z Tychów do Bierunia, zwieńczony wydarzeniem ekologicznym i edukacyjnym. Do udziału zostaną zaproszeni mieszkańcy obu miast oraz sąsiednich miejscowości. Co ważne, nowa trasa została pozytywnie oceniona przez Pełnomocnika Marszałka Województwa Śląskiego ds. polityki rowerowej jako zgodna ze standardami tras regionalnych.
Całkowity koszt projektu wynosi 38 395 427,31 zł, z czego 26 593 238,88 zł pochodzi z dofinansowania w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021–2027.
Trochę późno ale bardzo dobra inwestycja,będą się cieszyć nie tylko rowerzyści ale również i kierowcy bo będą mieć wolną drogę
Z tego wynika że kilometr to koszt 12mln. Nieźle…. Chyba trzeba zwolnić księgowych.
nie księgowych tylko rodzinę, pamiętaj ze szwagier tez człowiek i z czegoś musi żyć
A bliżej centrum Tychów, przy Oświęcimskiej od ulicy Czarnej do Cmentarza na Wartogłowcu nie ma ani chodnika ani drogi rowerowej. Trzeba chodzić poboczem, albo jeździć rowerem obok tirów.