Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia poinformowała o ogłoszeniu przetargu dotyczącego opracowania szczegółowej koncepcji technicznej na budowę odcinka Velostrady nr 3, która połączy Katowice z Tychami.
Planowana trasa o długości około 6 km powinna zostać podzielona na dwa odcinki. Pierwszy, o długości 2,2 km, zgodnie z wcześniejszymi założeniami, będzie przebiegał od Giszowca, po wschodniej stronie DK86, w pasie drogowym, do ul. Solskiego. Zgodnie z wymogami GZM, przebieg trasy musi być zaprojektowany tak, aby zminimalizować wycinkę drzew.
Z kolei drugi odcinek, o długości 3,9 km, będzie przebiegał od przejścia podziemnego w obrębie ul. Solskiego na terenie dzielnicy Murcki, w pasie drogowym DK 86, a następnie planowanym tunelem pod ul. Kołodzieja i w rejon ronda przy ul. Kołodzieja i ul. Bielskiej. Następnie trasa będzie przebiegać przez drogi łączące DK 86 (kładką) i przez Park Murckowski, a dalej skręci w ul. Żubrów Murckowskich. Dalszy przebieg związany jest z przejściem do ul. Leśników. Na końcowym etapie trasa pobiegnie terenami równoległymi do DK 86, znajdującymi się w pasie dawnej linii kolejowej, pasie drogowym lub bezpośrednio do niego przylegającymi. Obszar ten jest w dużej mierze porośnięty drzewami, a w przeszłości częściowo przebiegał przez niego tor kolejowy, kończący się przy tyskim Czułowie.
Oferty można składać do 8 października, po czym przyszły wykonawca będzie miał osiem miesięcy na przygotowanie projektu.
Cała Velostrada nr 3, o długości niemal 11 km, ma zapewnić wygodne połączenie rowerowe między Katowicami a Tychami, gdzie obecnie brakuje infrastruktury rowerowej. Projekt ma zostać ukończony w połowie 2027 roku, a jego budowa rozpocząć się w 2026 roku.
Dwa lata temu już to ogłosili ,za dwa lata będzie to samo
I o to chodzi …. socjotechnika .
Nie narzekać , uśmiechać się.
Nie chodzi o to, żeby zrobić tylko żeby o tym mówić. Coś a’la karta mieszkańca, o której się mówi i mówi i mówi. Choćby ustami tzw oficera rowerowego w kampanii wyborczej.