Nowe drogi jednośladowe

13
1659
fot. UM Tychy

W sześciu lokalizacjach powstają nowe drogi jednośladowe. Niektóre z nich są już niemal ukończone, a inne będą gotowe do końca roku. We wrześniu Miejski Zarząd Ulic i Mostów planuje ogłosić przetarg na budowę ciągu rowerowego wzdłuż al. Bielskiej. Prace są prowadzone przy pomocy środków finansowych Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

— Odcinek ten na tym etapie będzie pełnił funkcję rekreacyjną. Chodzi nam o zwiększenie poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, poprzez wyprowadzenie pieszych i rowerzystów na ciągi rowerowe i spacerowe w lesie kobiórskim — wyjaśnia Arkadiusz Bąk, dyrektor MZUiM w Tychach. — W ramach tego zadania chcemy też wyremontować nawierzchnię drogi oraz przebudować przejścia dla pieszych i wpiąć je do systemu monitoringu ITS. Posiadamy również stosowną dokumentację dotyczącą budowy drugiego odcinka wspomnianego ciągu, czyli kontynuacji do granicy z Kobiórem, ale jego realizacja zależeć będzie od możliwości finansowych powiatu pszczyńskiego — dodaje.

Obecnie budowana jest nowa ścieżka rowerowa, w szczególności przy ulicy Harcerskiej, od ronda z ulicą Żwakowską do ulicy Stoczniowców. Inwestycja ta połączona jest z przebudową chodników. W ramach realizacji poszerzenia ciągów pieszo-rowerowych prowadzone są również prace po wschodniej stronie ulicy Burschego — od ul. Budowlanych do ul. Hlonda oraz przy ul. Strefowej — od ul. Cielmickiej do ul. Serdecznej.

Z nowych tras rowerzyści mogą już korzystać w szczególności na ul. Cielmickiej (od ul. Towarowej do ul. Strefowej) oraz ul. Budowlanych (w zakresie od nr 166 do ul. Wojska Polskiego, oraz na ul. Towarowej).

Na modernizację sześciu, tyskich ścieżek rowerowych Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przeznaczyła, w ramach dotacji celowej, kwotę w wysokości 5 951 548 zł. Środki pochodzą z Funduszu Odporności.

13 KOMENTARZE

  1. Droga rowerowa przydałaby się przy ulicy Oświęcimskiej od Browaru do cmentarza na Wartogłowcu i dalej w kierunku Urbanowic.

  2. Brawa dla tego co wytyczył ścieżkę rowerową na chodniku wzdłuż ul Dąbrowskiego wąski chodnik i droga dla rowerów genialne

    • I jeszcze te słupki przed tzw przejściem przez drogi osiedlowe. Na jednej drodze w obie strony z rowerami i hulajnogami aż cud że jeszcze nikt nie jest poszkodowany

    • Między Wyszyńskiego, a Darwina nie ma drogi dla rowerów. Tam jest chodnik dla pieszych z możliwością jeżdżenia rowerami i bezwzględne pierwszeństwo ma pieszy. Tak na marginesie, to zawsze jeździły tam rowery tylko teraz mogą (muszą) to robić zgodnie z przepisami.

  3. I zwężki, koniecznie zwężki… Bielską na Kobiór to bym nawet wahadłową zrobił, a co, trzeba za ciosem iść!!

  4. Ścieżka rowerowa przy burschego wyjazd z Brzozowej,mistrzostwo, stając przed ścieżką nie można bezpiecznie włączyć się do ruchu a stojąc na ścieżce można długo,bo ulica jest ruchliwa a moja Brzozowa przyjmuje rano dzieci do szkoły i przedszkola więc aut rodziców dziennie można liczyć w setkach. Rowerzysta nie czeka, pędzi bo ma drogę,a my go za płotu ogrodzenia szkolonego z kierunku Hlonda nie widzimy . Brawo,brawo

    • Dlatego wszyscy rowerzyści nie mają pierwszeństwa jak są nie widoczni mają obowiązek pokazać jestem każdemu kierowcy ustąpić przed nagłym wjechaniem

  5. Te GZM to grupa rekonstrukcyjna PRL-owskiego woj.katowickiego ? Lubicie te klimaty, jest też tzw. ZTM czyli WPK Katowice po „rebradringu”.

    Temat dróg rowerowych prowadzi MZUIM „i co nam zrobicie” Tychy czyli firemka o wiadomej reputacji.

    Łącząc to z największym potworkiem prawnym III RP tj. UoZP, efekt końcowy może być tylko jeden. Po części jest to pokłosiem tego gniota prawnego ale nas na szczęście, nas to nie dotyczy.

    Zbyt duże macie oczekiwania względem „instytucji”(cudzysłów umyślny) powoływanych przez polityków tj. pochodzenia państwowego/samorządowego etc.

    Dla tych lokalnych, nawet tak trywialna rzecz, jak karta miejska/mieszkańca, jest kosmosem.

  6. Jeszcze nie było takiego co by wszystkim dogodził, klasyka tego świata, jednyn pasuje innym nie pasuje. Jak tu żyć.

  7. Na co i dla kogo te ścieżki rowerowe jak rowerzyści wolą ulicami jeździć? Grube pieniądze na to idą a panowie i tak smigają drogą bo ma szosówkę albo jakiś inny cacany rowerek a on przede wszystkim zna przepisy ale nie do końca.

  8. Może wreszcie dokończycie drogę rowerową wzdłuż ul. Przemysłowej. Sporo ludzi pokonuje tą trasę do i z pracy, a przy Tauronie trzeba już ładować się między tiry.

  9. Przydałoby się zrobić drogę rowerowa łącząca Tychy z Bieruniem Starym wzdłuż Fiata ,dużo rowerzystów śmiga tamtędy do pracy a ruch samochodowy duży, miejsca na ścieżkę jest sporo . Więc Radni do roboty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj