70 tys. złotych skradzione metodą „na pracownika banku”

4
323

Była już metoda „na wnuczka” i „na policjanta”. Teraz ofiarą oszustwa padł 28-letni tyszanin, który odebrał telefon od rzekomego „pracownika banku”. Mężczyzna, instruowany przez podającego się za przedstawiciela banku przestępcę, stracił 70 tysięcy złotych.

Do tyskiej komendy zgłosił się poszkodowany, informując, że został oszukany przez co stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych. Przestępca skontaktował się z nim przez telefon mówiąc, że jego pieniądze na koncie bankowym są zagrożone. Instruowany przez oszusta mężczyzna stosował się do poleceń, w efekcie czego stracił swoje oszczędności.

Oszuści cały czas modyfikują swój sposób działania, dlatego w każdym przypadku, gdy ktoś próbuje uzyskać od nas pieniądze, trzeba wykazać się dużą ostrożnością. Naciągacze podając się za konsultantów infolinii, informują rozmówcę o podejrzanych transakcjach na jego koncie lub karcie i proszą o podanie wrażliwych danych, a także zainstalowanie „specjalnej” aplikacji, która umożliwia zdalne sterownie urządzeniem użytkownika. Numery wyświetlające się podczas rozmowy faktycznie mogą należeć do banku, a oszuści mogą dodatkowo znać niektóre dane osobowe klienta.

Policja radzi, by w razie jakichkolwiek wątpliwości kontaktować się ze swoim bankiem i upewnić, że osoba dzwoniąca faktycznie jest pracownikiem banku. Jeżeli na twoim koncie lub karcie doszło już do transakcji, które nie były wykonywane przez ciebie, natychmiast powiadom służby pod numerem alarmowym 112.

Trzeba również zachować rozwagę i wiedzieć, że:

  • konsultanci banków nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta. Jedynymi aplikacjami promowanymi przez bank są te dedykowane do obsługi posiadanych rachunków i kart bankowych,
  • konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie poufnych danych takich jak np. numery dokumentów, numery kart bankowych, kody do zatwierdzenia transakcji internetowych,
  • konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie swoich danych logowania do systemu bankowego,
  • do swojego konta bankowego loguj się tylko przez samodzielnie wpisany adres strony internetowej banku. Nie korzystaj z przesyłanych przez osoby trzecie linków przekierowujących na utworzone przez oszustów strony bankowe do zbierania danych logowania.

Źródło: KMP Tychy

4 KOMENTARZE

  1. Jeszcze bym zrozumial jakby ofiara miala 78 lat,ale nie 28.szkoda chlopa.

    • Dariusz ,wychodzi na to że to ty jesteś tym 28 – latkiem ….przepraszam ….ale nie daj się już więcej wkręcić,bo czasy ciężkie i każdy grosz się liczy 😂

  2. Byłaby w tym artykule przydatna informacja gdzie próby oszustwa telefonicznego szybko zgłosić, bo do mnie także dzwonili – też jestem z Tychów. Nie udało im się ze mną, ale chyba mają żniwa bo w tle słychć było sporo 'konsultantów’. Dobrze byłoby im ten kurnik szybko zamknąć, zanim naciągną wiele.
    Na internecie szukam i jedynie co widzę, to formularz na incydenty typowo Internetowe do cert.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.