Nowe ścieżki rowerowe w Tychach. Co w tym sezonie?

9
812

Dobra wiadomość dla fanów jazdy na dwóch kółkach. W Tychach kolejne ścieżki rowerowe przejdą gruntowną modernizacje. Prace trwają na odcinkach o łącznie długości 4,6 km.

Spójna sieć ścieżek

W toku jest budowa ciągu pieszo-rowerowego na al. Piłsudskiego (od ronda Paprocańskiego do skrzyżowania z ul. Jordana), ścieżki rowerowej na ul. Budowlanych (od ul. Burschego do wysokości budynku Carboautomatyki) oraz na al. Jana Pawła II. Tam oprócz ścieżki zostanie przebudowany również chodnik. Roboty będą prowadzone po obu stronach drogi na odcinku od. al. Bielskiej do wysokości Hotelu Tychy.

Wkrótce rozpoczną się prace na al. Bielskiej, gdzie remontowane będą dwa odcinki. Pierwszy biegnie od ul. Edukacji do al. Niepodległości (po stronie Parku Niedźwiadków), a drugi od wysokości wiaduktu przy stacji PKP Tychy – Bielska do ronda Polonia. Z kolei na ul. Żwakowskiej powstanie nowa ścieżka rowerowa i droga rowerowa. Będzie ona przebiegała na odcinku od ul. Kopernika do ul Harcerskiej.

W ramach inwestycji

– Zależy nam przede wszystkim, aby połączyć istniejące ścieżki w spójną sieć, co ma umożliwić komfortowe podróżowanie rowerem przez Tychy – wyjaśnia Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury, a także budujemy nowe ścieżki. Przykładowo, w ramach szerszej inwestycji, budowy drogi, jaka połączy ul. Goździków z Oświęcimską, powstanie przeszło kilometrowy odcinek nowej ścieżki rowerowe – dodaje.

Przypomnijmy, że w tym roku zakończyły się także prace wzdłuż ul. Dąbrowskiego, gdzie na odcinku pomiędzy ulicami Darwina a Grota Roweckiego powstała nowa ścieżka rowerowa. W tym samym rejonie rowerzyści mogą też korzystać z kładki pieszo-rowerowej, która zapewnia bezpieczny przejazd na drugą stronę wykopu kolejowego z ul. Dąbrowskiego na al. Jana Pawła II.

Rowerem przez skrzyżowanie

O rowerzystach miasto myśli kompleksowo. Wprowadzona została automatyczna detekcja rowerzystów na skrzyżowaniach, przy przejazdach rowerowych zamontowano wygodne podpórki dla rowerzystów, a przez większość skrzyżowań można przejechać rowerem po wyznaczonym czerwonym pasie.

Co ważne, na przejazdach rowerowych rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo przed samochodem, warto jednak pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania. W razie wypadku, pierwszeństwo będzie niewielkim pocieszeniem, ponieważ to rowerzysta, jako niechroniony uczestnik ruchu, odniesie obrażenia. Przed przejazdem dla rowerów warto zwolnić i upewnić się czy kierowcy ustępują nam pierwszeństwa.

9 KOMENTARZE

    • Tauron obdarował radnych drogimi prezentami ,to chodniki i ścieżki rowerowe są do Taurona ,Mera nie daje łapówek to ani chodnika ani ścieżki rowerowej nie ma

  1. Po co miasto wydaje pieniądze na przebudowę ścieżek rowerowych które są w dobrym stanie? Czy nie lepiej przeznaczyć je na budowę całkiem nowych. Wiecznie się mówi o połączeniu ścieżek w spójną sieć. Od bodajże dwóch lat pytam kiedy będzie połączona droga rowerowa od przystanku Tychy Bielska do stadionu? To zaledwie kilkadziesiąt metrów drogi rowerowej . Miejsce jest, tylko chęci brak. Takich miejsc jest w Tychach sporo. Mam też pytanie czy nie można zrobić w Tychach długoletniego planu budowy ścieżek rowerowych w mieście i budować minimum 5 km nowych dróg rocznie. Tak bogate miasto jak Tychy spokojnie może sobie na to pozwolić . Ale po co. Lepiej wydać grube miliony na bubel drogowy zwany ITS-em .

    • Akurat opisane w artykule odcinki wystarczająco długo czekały i były potrzebne. Okolice Jordana same wertepy i wyżarty asfalt psujące całą resztę trasy od Serdecznej do os.R to samo Bielska przy „budowie”. Na Żwakowskiej jechałeś sobie elegancko DDR i nagle ni stąd i zowąd koniec w trawie i trzeba wskakiwać a drogę. Na budowlanych mam nadzieję, że też przy garażach bliżej dworca ułożą brakujący fragment. Jana Pawła nie było najgorzej, ale jest co poprawić i przede wszystkim dostosować do pozostałej części. Z takich najbardziej pilnych i w zasadzie domykających wszystkie główne szlaki to tak jak piszesz od Policji do targu/giełdy, od Dąbrowskiego do Urzędu, żeby się bez sensu nie urywały to od Poczty do Lodowiska(najlepiej obie strony) i Jana Pawła od Hotelu do os.P, no i może od Tęczy do Straży Pożarnej by się coś przydało. W przypadkach z ostatniego zdania zarówno chodnik pozostawia wiele do życzenia jak i DDR lub jej brak. Zupełni inny temat to Promnicka do kobióra czy połączenie Bielskiej z Kobiórem i Katowickiej z Katowicami, ale to nie tylko w gestii Tychów.

      • W sumie to jeszcze by się przydało od Tychów Zachodnich do Hotelowca cosik normalnego, a przynajmniej dociągnięcie do ronda tego co leci wzdłuż torów. No i ewentualnie od Hal targowych do Wodnego Parku, i odcinek Sikorskiego po stronie Wodnego Parku od końca parkingu do świateł na os.W. No dobra jeszcze zostało Burschego do Radziejówki i ewentualnie lepsza nawierzchnia wzdłuż potoku do rynku.

    • Cieszy mnie że widzicie ile jest jeszcze dróg rowerowych do wybudowania, więc tym bardziej nie widzę najmniejszego sensu w wydawanie pieniędzy na remontowanie ścieżek które są w dobrym stanie . A za takie uważam ścieżki wzdłuż Al. Bielskiej. Czego im brakuje? Te pieniądze można przeznaczyć na wybudowanie nowych ścieżek tam gdzie ich wogóle nie ma. A co do wertepów przy budowie na Bielskiej to ścieżkę rowerową zniszczyła firma budowlana i po zakończeniu budowy owa firma jest zobowiązana do naprawy tegoż odcinka drogi rowerowej . W tym przypadku naprawa nie jest w gestii miasta . Skoro dostrzegacie problem braku ścieżek rowerowych w Tychach więc jeszcze raz powtórzę mój apel do władz miasta o uruchomienie wieloletniego planu budowy ścieżek rowerowych w mieście, który zakładałby wybudowanie minimum 5 km nowych dróg rowerowych w Tychach

  2. Kto mi powie kiedy będzie ścieżka rowerowa do Bierunia i z Paprocan do Wartogłowca?

  3. Co ważne, na przejazdach rowerowych rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo przed samochodem,
    Błąd rozumowania A widoczny rowerzysta ma pierwszeństwo normalnie rowerzysta musi być gotowy do ustępowania tak samo dotyczy jadących na hulajnogach

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.