Jak stworzyć stronę internetową, która zyska popularność?

0
154
Napis SEO

Posiadanie dobrej technicznie strony internetowej jest podstawą niemalże każdego funkcjonującego dziś biznesu. Niezależnie od branży w jakiej działamy czy skali naszej sprzedaży, powinniśmy skorzystać z możliwości dotarcia do nowych klientów, jakie stwarza nam internet. Zobacz o czym powinieneś pamiętać tworząc swoją wizytówkę w sieci, żeby mogła ona przyczynić się do prawdziwego rozkwitu Twojego biznesu.

Dobra treść – podstawa strony internetowej

Ilość dostępnych w sieci informacji już na dzień dzisiejszy jest ogromna. Każdego dnia powstają nowe strony internetowe, wpisy blogowe czy notki w social mediach. Treść jest podstawą funkcjonowania każdej strony internetowej – sami internauci zaś stają się coraz bardziej wymagający, jeżeli chodzi o poziom merytoryczny tekstów, z którymi mają do czynienia.

Branżowe strony internetowe to dziś nie tylko miejsce, w którym zachwalając swoje usługi próbujemy zdobyć kolejnych klientów, licząc na to że zadzwonią pod podany przez nas numer telefonu. Dobrze skonstruowana witryna internetowa to pierwszy etap tworzenia relacji z klientem. Dbając o jej walory wizualne i jak najwyższy poziom dostępnych na niej treści znacznie zwiększamy prawdopodobieństwo, że klient zechce wybrać właśnie naszą usługę.

Outsourcing w tworzeniu tekstów

Jeżeli nie czujemy się zbyt pewnie w kwestii tworzenia treści – warto zlecić to zadanie firmie zewnętrznej. Nie tylko zaoszczędzimy swój czas i wysiłek, ale też znacznie zwiększymy szanse na wywołanie w naszym odwiedzającym jak najlepszego pierwszego wrażenia. W udostępnianych dziś treściach liczy się nie tylko merytoryka, ale też styl wypowiedzi.

Profesjonalnie stworzone treści zaskarbią nam sympatię potencjalnego klienta rozwiązując związane z naszą branżą problemy, z którymi ten się boryka i pozwolą nam przedstawić się jako fachowca w naszej dziedzinie.

Odpowiednie zaplecze techniczne

Istotnym czynnikiem, decydującym o sukcesie strony internetowej, jest jej pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Optymalizacja SEO to zbiór działań, które pozwolą nam dotrzeć do jak największej liczby klientów poszukujących usług w naszej branży za pośrednictwem internetu. Zaliczamy do nich nie tylko tworzenie wysokiej jakości treści, ale w dużej mierze również aspekty techniczne strony internetowej.

Krótki czas ładowania i odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych elementów witryny to podstawowe wskaźniki Core Web Vitals – zestawu informacji na temat strony analizowanych przez Google w celu sugerowania użytkownikowi najsprawniej działających miejsc w sieci.

Do przykładowych czynników mierzonych w Core Web Vitals możemy zaliczyć:

  • Largest Contentful Paint – czas ładowania najbardziej obszernego fragmentu strony. Może to być obraz, wideo lub interaktywny skrypt rozszerzający funkcjonalność witryny.
  • Cumulative Layout Shift – przesunięcie elementów strony w trakcie jej wczytywania. W procesie tworzenia witryny warto skupić się na optymalizacji elementów graficznych i bloków tekstu w taki sposób, żeby nie przemieszczały się one w miarę ładowania poszczególnych części strony.
  • First Contentful Paint – czas ładowania pierwszego widocznego na stronie elementu.

Optymalizacja techniczna strony niejednokrotnie będzie od nas wymagała konsultacji z osobą, która będzie w stanie poprawić jej kod źródłowy czy usunąć z niego niepotrzebne elementy. Podejmując się pracy nad witryną warto zatem od pierwszych naszych działań mieć na uwadze wymienione czynniki, co pozwoli nam ograniczyć ilość pracy koniecznej do jej optymalizacji pod kątem SEO.