Chusty i czapki z nadrukiem. Którym klientom je dać?

0
374
Chłopak w czapce z daszkiem

Z czym kojarzą Ci się reklamowe czapki z nadrukiem? Na pewno widzisz je niejednokrotnie w zorganizowanych grupach. Targi branżowe, wycieczki integracyjne, spacery przedszkolne czy drużynowe zawody sportowe. Każda z tych sytuacji to świetna okazja dla reklamodawców, by wypromować swój biznes.

Co ważne, obserwujący nie widzą loga w sposób świadomy. Obraz ten trafia prosto w ich podświadomość. Jak obstawiasz? To działa? A może takie teorie trzeba włożyć między bajki?

Ile czapki z daszkiem mają wspólnego z reklamą podprogową?

Niemal nic. Reklama podprogowa polega na chwilowym eksponowaniu potencjalnego klienta na określony obraz lub dźwięk. Czas ekspozycji jest tak niski, że oko i ucho nie są w stanie go wychwycić. A jednak wpływ takiej reklamy utrzymuje się przez krótki czas po podaniu sugestii. Działania takie zostały uznane za nieetyczne. I słusznie.

Czapkę z nadrukiem można zobaczyć bez problemu. Nikt nie wyjmuje jej w przyspieszonym tempie z kieszeni, by machnąć nią przed oczami konsumentów i ponownie schować. Ludzie noszą je przez cały czas. Powodem, dla którego obserwatorzy ich nie widzą, jest tak zwane strumieniowanie.

Zjawisko to opiera się na tym, że nasza uwaga jest wybiórcza. Zmysły rejestrują wszystko, co dzieje się w otoczeniu. Gdybyśmy jednak byli tego świadomi? Przytłoczenie gwarantowane. Właśnie dlatego czapki reklamowe są tak skuteczne. Za każdym razem, gdy pojawiają się w otoczeniu Twoich klientów, następuje kontakt z Twoją marką. A badania marketingowe wskazują, że im częściej ludzie się z nią stykają, tym większe mają do niej zaufanie.

Które grupy klientów ucieszą się z czapek reklamowych z nadrukiem?

Wiesz już, że czapki z nadrukiem działają na daleko bardziej subtelnym poziomie, niż to się powszechnie wydaje. Jednak jeśli nie dysponujesz własną drużyną piłkarską, możesz się zastanawiać, jak wykorzystać to w swoim biznesie. Rozwiązanie jest proste. Czapki możesz traktować jako gadżet reklamowy, który dołączasz do zamówień swoich klientów lub wręczasz je im ku pamięci w podziękowaniu za współpracę.

Ten sposób sprawdza się szczególnie w cieplejszych miesiącach. Twoi klienci zewsząd są bombardowani zaleceniami, by chronić przed słońcem głowę i oczy. Zanim jednak złożysz zamówienie, zastanów się, czy taki upominek będzie na miejscu i Twój klient rzeczywiście go wykorzysta.

Bardzo przydatne jest w tym momencie określenie tak zwanej persony zakupowej. W ostatnich latach na prowadzenie wysuwają się firmy, które najlepiej znają swoją grupę docelową. Czapki z daszkiem przydadzą się szczególnie osobom aktywnym, rodzicom, pracownikom fizycznym czy młodzieży. Będą mniej doceniane przez ludzi, których w pracy obowiązuje określony dress code, a po godzinach preferują eleganckie rozrywki lub siedzenie w domu przed telewizorem.

Jak zaprojektować czapki z nadrukiem, odzież i gadżety reklamowe z logo?

Jeżeli dysponujesz grafiką wektorową ze swoim logo, cały proces zajmie Ci dosłownie minutę. Po wybraniu konkretnej czapki wystarczy wybrać opcję wgrania zdjęcia z dysku. Logo pojawi się na podglądzie czapki. Bez trudności dopasujesz jego położenie i rozmiar.

Pamiętaj, by dobrze zagrać kolorem. Czapki z daszkiem możesz dostać w bardzo różnych barwach. Najlepiej, jeśli zamówisz nakrycie głowy w jednym z kolorów marki. Zadbaj jedynie, by nie pokrywał się on z odcieniem, który masz już w logo. W razie potrzeby możesz również wybrać czapki białe lub czarne, które stanowią dobre tło dla każdego projektu. Pamiętaj jedynie, że kolor czarny pochłania promienie słoneczne. W przypadku nakryć głowy trzeba go wybierać bardzo świadomie.

Drukarnia IdeaShirt.pl oferuje gadżety promocyjne z haftem, nadrukiem DTG lub tworzonym za pomocą folii Flex i Flock. Doceniamy naszych klientów, dlatego przy większych zamówieniach dajemy rabat, który może sięgnąć aż 30%. Zajrzyj do nas i skorzystaj z kreatora nadruku, by zobaczyć, jak może wyglądać Twój projekt.