Czym jest audyt SEO i kiedy warto go przeprowadzić

0
250
Audyt SEO

Audyt SEO jest usługą, która ma na celu dogłębną analizę elementów strony internetowej pod kątem widoczności witryny i pozyskiwanego ruchu z wyszukiwarek. Obecnie wpływ na widoczność i pozycjonowanie strony ma ponad 200 czynników. Audyt pozwala na zweryfikowanie kluczowych elementów i ich poprawę.

Audyt SEO powinien być wykonany dla każdej strony internetowej, która chce znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jego celem jest odnalezienie i wskazanie elementów, które należy zmienić, aby witryna pojawiła się jak najwyżej w wynikach Google.

Cele audytu SEO

Z założenia przeprowadzenie audytu ma kilka celów. Jednym z nich jest przegląd wszystkich istotnych dla SEO elementów, w obrębie wybranej witryny internetowej. Ważne jest również odnalezienie ważnych dla optymalizacji szczegółów na stronie.

Główne elementy audytu

Każdy audyt SEO musi składać się z wielu pozycji, których analiza pozwala lepiej pozycjonować witrynę internetową. Oto kilka z najważniejszych:

  • komunikacja z Googlebotem,
  • meta tytuły, meta opisy i opisy ALT
  • unikalność treści w obrębie serwisu
  • adres strony internetowej
  • występowanie w witrynie nagłówków H i odpowiednie ich zastosowanie
  • linkowanie wewnętrzne
  • szybkość ładowania się strony
  • analiza poprawności kodu HTML
  • responsywność strony
  • analiza wersji mobilnej
  • prawidłowe ustawienie przekierowań wewnątrz serwisu

Dla kogo audyt SEO

Audyt SEO to ważne narzędzie dla każdego, kto chce, aby jego strona internetowa była widoczna i wyróżniała się na tle konkurencji. Warto o niego zadbać już na początku tworzenia witryny, ale również wtedy, gdy istnieje ona już od jakiegoś czasu, ale jej widoczność spada. Innym wskazaniem do przeprowadzenia takich działań jest przebudowa serwisu lub jego rozbudowa. Dobrze przeprowadzony audyt jest źródłem bardzo ważnych wskazówek, które pomogą zaistnieć stronie wysoko w wyszukiwarkach. Wiele agencji oferuje swoje usługi w tym zakresie, warto jednak skorzystać z usług firmy, mającej doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje. Ciekawa jest oferta https://fabrykamarketingu.pl/audyt-seo-strony-www/. Wybór agencji, która skrupulatnie i dokładnie wykona taką usługę w znaczący sposób wpłynie na wyniki strony oraz jej właściwą optymalizację.

Ceny audytu SEO

Ceny za przeprowadzenie audytu są bardzo różne. Na ich wysokość wpływ ma wielkość strony internetowej i stopień skomplikowania. Inne koszty poniesie właściciel małej witryny, a inne właściciel dużego serwisu e-commerce. Im większa strona, tym więcej elementów wymaga sprawdzenia i ujęcia w końcowym dokumencie.

Na audycie nie warto oszczędzać, jeśli jego wdrożenie ma odnieść zamierzony skutek. Wprowadzenie zmian, jakie się w nim znajdą pozwoli witrynie znaleźć się wyżej w wynikach Google i odnotować większy ruch. Audyt SEO pozwala na wyeliminowanie błędów znajdujących się na stronie poprzez wdrożenie odpowiednich działań. Wykonanie go jest niezbędnym elementem pozycjonowania każdego serwisu.