Wraz z nadejściem wiosny ruszyły remonty na tyskich drogach. Chodzi głównie o uzupełnianie ubytków i naprawę nawierzchni po zimie.
– Prace te wykonywane są na bieżąco – mówi Artur Kruczek dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Obecnie do napraw wykorzystywane są głównie mieszanki mineralno-asfaltowe wytwarzane i wbudowywane „na ciepło” oraz „na zimno”.
Lista dróg, na których niebawem rozpoczną się prace budowlane, jest długa. Chodzi o ul. ul. Bocheńskiego, Budowlanych, Brzozową, Harcerską, Targiela, Turyńską, Oświęcimską, Poziomkową, Nałkowskiej, Dmowskiego, Edukacji, Grota-Roweckiego, Konecznego i Wieniawskiego. Naprawy dotyczą również dróg gruntowych. Roboty przewidziano m.in. na ulicach: Dołowej, Gilów, Bławatków, Za drogą, Świerkowej, Agrestowej, Jakuba, Nadrzecznej, Barwnej i Mąkołowskiej.
Wraz z nadejściem lepszej aury ruszą poważniejsze prace. Chodzi o asfaltowe nakładki stosowane na dłuższych odcinkach. Łącznie na ten cel z budżetu miasta przeznaczono blisko 3 mln. zł. W pierwszej kolejności do remontu przewidziano ulice: Oświęcimską (odcinek od ul. Katowickiej do ul. Czarnej), Budowlanych (za skrzyżowaniem z ul. Glinczańską i Burschego) oraz al. Piłsudskiego (odcinek od ul. Armii Krajowej do ul. Jordana).
Jednym z poważniejszych drogowych remontów, jaki zaplanowano w tym sezonie, będzie nowy asfalt na al. Bielskiej. – Prace będą się koncentrowały na odcinku al. Bielskiej od skrzyżowania z ulicami Edukacji i Budowlanych aż do wysokości ul. Sikorskiego – wyjaśnia dyrektor A. Kruczek. – Tam, na wybranych fragmentach, stara nawierzchnia zostanie sfrezowana na całej szerokości drogi, a w razie potrzeby zostanie również uzupełniona podbudowa. Dopiero na tak przygotowanym podłożu będzie ułożona nowa asfaltowa nakładka.
W zakres prac wchodzi także regulacja urządzeń znajdujących się w drodze tj. studni kanalizacyjnych oraz wpustów ulicznych. Miejscowo przewidziano także wymianę krawężnika. Ogłoszenie przetargu na remont al. Bielskiej planowane jest na kwiecień, co oznacza, że realizacji należy spodziewać się najwcześniej w maju. Koszt ten inwestycji oszacowano na 2,5 mln. zł.
Lepiej zrobić mniej tej roboty a dobrze….
Wydaje mi się że jakość tych prac jest bardzo zła,dziura na dziurze,popękany asfalt , doły , szybko pojawiające się koleiny,a jezdze po tych drogach juz od ponad 50 lat …
Nie sztuka robić, sztuka zrobić dobrze.
znowu moderator wykasował mój komentarz – ktoś boi się prawdy?1
Nikt się nie boi prawdy, tylko najprawdopodobniej umieścił Pan w poście jakiś link i system go z automatu usunął.
Czy Pan dyrektor wierzy w to co mówi? Degradacja dróg z roku na rok jest coraz większa. Te wszystkie naprawy to kpina. I mało ważne czy na ciepło, czy na zimno. W tamtym roku miejsco „naprawiano” (chyba na ciepło!?) nawierzchnię ul. Paprocańskiej. Później trzeba było prosić dwa razy na http://www.zglosusterke.umtychy.pl i SM usunięcie pozostałości po tej naprawie. Pzrykładów jest więcej – sprzatanie ulic i chodników, koszenie trawy etc
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.