Pozycjonowanie stron – ile kosztuje pozycjonowanie strony (SEO)?

0
237

Poprawia widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, generuje wartościowy ruch na stronę, pozwala pozyskiwać nowych klientów – pozycjonowanie stron to jedno z najefektywniejszych działań marketingu internetowego. O sile tego złożonego procesu przekonał się każdy, kto postanowił promować swoją stronę w sieci. Czym jest i ile kosztuje pozycjonowanie stron w Google?

Co oznacza pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej (SEO – Search Engine Optimization) to szereg działań zmierzających do jej wypromowania w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem pozycjonowania jest osiągnięcie możliwie najwyższych pozycji dla popularnych fraz kluczowych i zwiększenie ruchu na stronie. Pozycjonowanie stron www to zaawansowany i wieloetapowy proces, który łączy czynności realizowane w obrębie witryny (on-site): audyt, analizę i cykliczną optymalizację, z działaniami zewnętrznymi (off-site): analizą konkurencji i zdobywaniem wartościowych linków (tzw. link building).

Algorytm Google bierze pod uwagę ponad 200 unikalnych czynników przy ocenie i tworzeniu rankingu stron. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych polega więc na umiejętnym dostosowywaniu się do tych wytycznych. W rezultacie istnieje konieczność przeprowadzenia bardzo złożonych i wieloetapowych prac, których dobór ma oczywiście wpływ na ustalanie ceny usługi pozycjonowania stron.

Najważniejsze prace związane z pozycjonowaniem stron internetowych, które mają wpływ na cenę usługi:

  • dobór odpowiednich słów kluczowych do oferty strony,
  • audyt SEO i optymalizacja strony internetowej,
  • analiza i optymalizacja treści na stronie,
  • publikacja wartościowych linków do strony,
  • bieżący monitoring i raportowanie efektów,
  • cykliczne analizy, konsultacje i wdrażanie ulepszeń

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

To, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google, zależy od wielu czynników. Na ostateczną cenę usługi pozycjonowania witryny wpływ ma szczegółowy zakres współpracy, który firma SEO ustala ze zleceniodawcą.

Wyróżnić można kilka kluczowych elementów, które brane są pod uwagę przy określaniu kosztu pozycjonowania strony:

  • branża,
  • konkurencyjność fraz kluczowych,
  • rodzaj wyników wyszukiwania,
  • liczba wyników wyszukiwania,
  • rodzaj frazy (ogólna lub bardziej precyzyjna – tzw. long tail),
  • rynek docelowy (fraza lokalna lub ogólnopolska).

Dodatkowe czynniki, które mają wpływ na cenę pozycjonowania strony www:

  • obecna jakość i kondycja strony internetowej,
  • aktualnie zajmowane pozycje w wynikach wyszukiwania,
  • historia pozycjonowanej witryny,
  • długość trwania umowy,
  • całkowita liczba fraz kluczowych (zależna od ilości promowanych produktów, obszarów, usług).

Jaki jest koszt miesięczny za pozycjonowanie strony w agencji SEO?

Firmy SEO podają zwykle na swoich stronach orientacyjny cennik usługi pozycjonowania stron internetowych, nie należy więc traktować go sztywno, gdyż istnieje wiele czynników, które mogą mieć ostateczny wpływ na miesięczny koszt usługi. Najlepiej sprawdzają się specjalnie przygotowane pakiety, uwzględniające mniej lub bardziej rozbudowany zakres prac pozycjonerskich. Usługi SEO w atrakcyjnych pakietach znajdziesz w ofercie SEMPIRE – profesjonalnej agencji zajmującej się reklamą w Internecie.

Oferta na pozycjonowanie stron w SEMPIRE – pakiety:

  • Optymalny – oferujący pełen zakres wsparcia technicznego, możliwość zdobycia wysokich pozycji i dotarcia do potencjalnych klientów.
  • Rozszerzony – wzbogacony o dodatkowe analizy i raportowanie, a tym samym mający jeszcze większy wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron w Internecie i wzrost sprzedaży.
  • Kompleksowy – wzbogacony o rozbudowane działania z zakresu copywritingu, outsourcing usługi reklamowej, szkolenia oraz atrakcyjny bonus na reklamę Google Ads.

Każdy pakiet uwzględnia szczegółowy zakres współpracy, przygotowywany w oparciu o analizę potrzeb i strategię pozycjonowania witryny, która dla każdego klienta opracowywana jest indywidualnie. W zależności od tych ustaleń, cena pozycjonowania strony internetowej może być różna (od 500 zł w przypadku firm świadczących usługi lokalnie lub od 1500 zł w przypadku sklepów działających szeroko w branży e-commerce).
Każda strona www – planowany i realizowany projekt powinien być szczegółowo i indywidualnie omówiony ze specjalistą ds. SEM / SEO.

W firmie SEMPIRE oferowany jest całkowicie bezpłatna konsultacja oraz darmowa analiza strony, której celem jest precyzyjne nakreślenie planu działania i poznanie możliwości danej strony internetowej. Dopiero po tym etapie decydujesz czy pozycjonowanie to najlepszy sposób na dotarcie ze swoimi produktami lub usługami do potencjalnych klientów.

Powierzając usługę pozycjonowania strony firmie SEMPIRE, możesz liczyć na fachowe doradztwo najlepszych specjalistów ds. SEO i SEM oraz całkowicie niezobowiązujące przygotowanie analizy i strategii dla Twojej strony internetowej.