DK 44: Pierwsze przejście podziemne otwarte

4
1284

Pierwsze przejście podziemne, jakie powstało w ramach prowadzonej w Tychach modernizacji drogi krajowej nr 44, właśnie zostało oddane do użytku. To dobra wiadomość dla pieszych, rowerzystów oraz kierowców.

Bezpieczne przejście
Nowe przejście podziemne przeszło odbiór techniczny i w piątek (14 lutego) zostało oddane do użytku. Przejście powstało w rejonie ul. Długiej i przebiega pod ul. Oświęcimską (DK44). Od tej pory piesi i rowerzyści, aby dostać się na druga stronę drogi, będą korzystać z podziemnego tunelu.

W tunelu wybudowano chodnik z kostki brukowej o szerokości 1,5m, a także wyznaczono dwukierunkową ścieżkę przeznaczona dla rowerzystów o szerokości 2,5m. Wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców, poprawić płynność ruchu i do minimum ograniczyć ryzyko wypadków na ruchliwej trasie.

Postęp prac
W ramach inwestycji powstaje jeszcze jedno przejście podziemne, które zlokalizowane jest w rejonie ul. Kościelnej. Na jego uruchomienie trzeba jednak poczekać do chwili aż zakończą się prace przy budowie nowego układu drogowego.

Chodzi o dokończenie przebudowy ul. Głównej w rejonie bezkolizyjnego węzła łączącego DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną, który docelowo rozdzieli ruch lokalny od tranzytowego. Przypomnijmy, że od grudnia ubiegłego roku kierowcy mogą już korzystać z nowego fragmentu trasy DK44, który częściowo przebiega górą obiektu. Dodatkowo na całym odcinku trasy głównej droga została kompleksowo zmodernizowana: ułożono docelową nawierzchnie ścieralną oraz wykonano oznakowanie pionowe i poziome.

Unijny projekt
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość inwestycji zgodnie z umowa o dofinansowanie projektu to ok. 132 mln zł, z czego aż 85 proc. wydatków kwalifikowanych stanowi dofinansowanie z UE. Finał inwestycji ma mieć swój finał w czerwcu 2020.

4 KOMENTARZE

  1. I niech teraz jakis zwolennik dobrej zmiany sie odezwie….
    Gdyby nie unijne wsparcie….NIGDY…POWIEM JESZCZE RAZ….NIGDY….nie zrealizowano by tego projektu…

    • a to 38 milionów Polaków nie stać aby przebudować 2,5 km drogi krajowej?

  2. Kolejny tekst że przejście otwarte. Jakoś nigdzie nie widzę zdjęć z wnętrza. Czyżby dziennikarzom zabrakło odwagi?

  3. Skręt w lewo koło Magnolii z ul. Urbanowickiej na DK44 to jakiś żart! Jest tak samo niebezpiecznie jak przed przebudową DK44.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.