GKS Tychy z drugim najlepszym marketingiem w Europie

0
495

W ubiegłym sezonie byli bezkonkurencyjni, teraz ponownie znaleźli się w europejskiej czołówce. GKS Tychy został drugim najlepszym zespołem w rywalizacji o najlepszy marketing na Starym Kontynencie. O tytuł walczyły drużyny występujące w tegorocznej edycji Ligi Mistrzów. Aplikacja przygotowana przez Krzysztofa Trzoska, Monikę Kotas i Magdę Wolschon uplasowała się tuż za triumfatorami Belfast Giants. Tyski klub otrzymał nagrodę w wysokości 6000 euro. Trzecie miejsce zajął KAC Klagenfurt.

– Naszym głównym celem była oczywiście obrona tytułu, ale zdawaliśmy sobie sprawę, że powtórzenie sukcesu z ubiegłego sezonu będzie niezwykle trudne. Biorąc pod uwagę bardzo duże zainteresowane, poziom zaprezentowany przez wszystkie zespoły oraz marki z jakimi mieliśmy okazję konkurować, drugie miejsce należy traktować w kategoriach sukcesu – mówi Krzysztof Woźniak, prezes Tyski Sport S.A.

Przypomnijmy, że w ubiegłym, debiutanckim sezonie GKS Tychy przygotował najlepszą kampanię marketingową w Europie. W trakcie finałowego spotkania Ligi Mistrzów w Göteborgu, szef CHL Martin Baumann przekazał klubowi czek na 10 tysięcy euro i pamiątkowy puchar. W tym sezonie tyski klub ponownie przygotował szereg akcji marketingowych skierowanych do różnej grupy odbiorców. W sumie aplikacja złożona przez GKS Tychy liczyła 92 strony.

 

– Przed startem sezonu przygotowaliśmy dedykowany rozgrywkom Ligi Mistrzów #ChcemyWięcej. Nie był to tylko pusty slogan, ale cała kampania marketingowa. Chcieliśmy zdobyć więcej punktów na lodzie, ale również osiągnąć jeszcze wyższą frekwencją na spotkaniach CHL, przygotować więcej akcji marketingowych czy zwiększyć rozpoznawalność CHL wśród fanów. Wszystkie te cele udało nam się zrealizować, co doceniła komisja konkursowa. W tym sezonie w nasze działania bardzo mocno zaangażowaliśmy najmłodszych kibiców. To głównie do nich skierowaliśmy większość akcji – dodaje Krzysztof Trzosek, współtwórca drugiej najlepszej kampanii marketingowej w Lidze Mistrzów.

 

W trakcie sezonu hokeiści GKS Tychy odwiedzili przedszkola i szkoły podstawowe. W trakcie zajęć zawodnicy zaprezentowali dzieciom sprzęt hokejowy, jak kibicować czy w jaki sposób się odżywiać. Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak lekcje języka angielskiego z zawodnikami mistrzów Polski.

– Postanowiliśmy wspierać młodych adeptów hokeja, którzy nie mają możliwości oglądania spotkań CHL w swoich rodzinnych miastach. Na ostatni mecz fazy grupowej w Tychach zaprosiliśmy młodych zawodników z Krynicy. Z tego miasta pochodzi trzech naszych zawodników (Radosław Galant, Jakub Witecki oraz Bartłomiej Pociecha). Dodatkowo rozpoczęliśmy cykl lekcji angielskiego. Michael Cichy oraz Christian Mroczkowski wcielili się w rolę nauczycieli. Oprócz promocji Champions Hockey League dzieci poznały słownictwo hokejowe – podkreśla Magda Wolschon, współtwórca drugiej najlepszej kampanii marketingowej w Lidze Mistrzów.

GKS Tychy bardzo mocno zaakcentował swoją obecność na ulicach miasta. Prezes klubu wspólnie z maskotką podróżowali klubowym maluchem i zapraszali mieszkańców na mecze Ligi Mistrzów. Na wielu przystankach i w innych centralnych punktach Tychów pojawiły się również plakaty promujące rozgrywki CHL.

– Chcieliśmy, żeby możliwie szeroka część hokejowej społeczności GKS Tychy, mogła poczuć atmosferę Champions Hockey League. Nasze projekty skierowaliśmy do różnych grup odbiorców. Dla biznesowych partnerów zorganizowaliśmy trening i mecz pokazowy, który został przeprowadzony przez trenera Krzysztofa Majkowskiego i zawodników mistrzów Polski – zaznacza Monika Kotas współtwórca drugiej najlepszej kampanii marketingowej w Lidze Mistrzów.

 

W sumie tyski klub przygotował ponad 20 różnych akcji marketingowych, a średnia frekwencja na spotkaniach Ligi Mistrzów wyniosła 2300 kibiców. Na kanale klubowym powstało również 46 materiałów wideo, które dotarły do ponad 50 tysięcy odbiorców.

Głównymi założeniami konkursu była promocja spotkań Ligi Mistrzów i zwiększenie rozpoznawalności CHL wśród kibiców. Komisja konkursowa w skład której wchodziło sześciu sędziów oceniała przede wszystkim pomysłowość i efekty działań marketingowych. W jury zasiadali przedstawiciele Champions Hockey Leauge, Infront Sports&Media’s, eSports, sponsorzy i prof. Jon Andrea Schocher.

Źródło Tyski Sport