W klasyku bezpiecznie

0
985
fot. Kamil Peszat

Skoda Popular II 420 Roadster typ 916 1937, Citroen Traction Avant Berline 1954, Triumph Spitfire MK3 1969 czy Simca 8 1938 – to zaledwie kilka z ponad 300 przykładów klasycznej motoryzacji, jakie pojawiły się na Klasyk Feście „Bezpieczne Wakacje”, festynie zorganizowanym przez Tyski Ruch Klasyków, Inicjatywę Tyską i 112 Tychy. W bogatym programie imprezy znalazł się pokaz ratownictwa wodnego przygotowany przez Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe, symulacja zdarzenia drogowego przeprowadzona przez straż pożarną, wystawa aut terenowych, przejażdżka Autosanem H9 oraz występ zespołu Top Musix i Kabaretu Czwarta Fala.

Członkowie WOPR przeprowadzili pokaz ratownictwa i przestrzegali przed niebezpiecznym zachowaniem podczas wakacji. Główną przyczyną poważnych kontuzji są skoki do wody.

Jak sama nazwa wskazuje, główną ideą Klasyk Festu „Bezpieczne wakacje” jest promowanie bezpieczeństwa. Odwiedzający mieli okazję sprawdzić co się czuje podczas dachowania.

 

Ford Thunderbird z 1978 r. o pojemności silnika 4900 m³. Do napędu używano silników V6 i V8. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przez 50 lat produkcji Ford wyprodukował 4,4 miliona Thunderbirdów.

Dodge Challenger R/T z 1969 r. Egzemplarz niemodyfikowany z oryginalnymi podzespołami, fabrycznym silnikiem i nieodnawianym wnętrzem. Jeden z 2076 okazów Challengera R/T Spceial Edition 383 w kolorze „Go Mango”. Do tanich nie należy.