AZT uhonorował mistrzów

0
327

Jak co roku, działacze Automobilklubu Ziemi Tyskiej zaprosili do restauracji „Huta Paprocka” czołowe zespoły Samochodowych Mistrzostw Tychów na uroczyste podsumowanie rywalizacji sportowej. Zdobywcy czołowych miejsce otrzymali puchary, a wszyscy mieli okazję raz jeszcze zobaczyć krótkie filmy ze swoich wyczynów na torze testowym FCA.

Był to wyjątkowy, bo jubileuszowy sezon w historii AZT, który obchodził 15-lecie działalności. O początkach rywalizacji i działalności Automobilklubu mówił jego pierwszy prezes, Grzegorz Michalski.

– Zaczynaliśmy od imprez KJS czyli Konkursowej Jazdy Samochodem, organizowanych w ramach Dni Tyskich. Spotykaliśmy się w parku pod Żyrafą i przy Stadionie Zimowym. Potem były zawody o Puchar PZMot i wreszcie Samochodowe Mistrzostwa Tychów. To był strzał w dziesiątkę, bo od początku wzbudziły duże zainteresowanie. Były lata, że nie mogliśmy ogarnąć liczby startujących. Pamiętam, że kiedy na starcie stanęło 130 załóg, a impreza trwała od wczesnych godzin do późnej nocy, postanowiliśmy wprowadzić limit uczestników.

– I tak jest do dziś – dodał Grzegorz Wróbel, obecny prezes AZT. – Poszczególne klasy są liczne, a chętnych tak wielu, że listy startowe zapełniają się błyskawicznie. To nas jeszcze bardziej dopinguje do podejmowanie dalszych działań. Mamy już wstępny kalendarz na ten rok, jednak czekamy na informacje z innych automobilklubów – Śląskiego, Beskidzkiego i Cieszyńskiego, bo może uda się rozszerzyć formułę rywalizacji. Mieliśmy rok jubileuszowy, ale postanowiliśmy nie organizować gali czy jakieś wielkiej uroczystości. Uczciliśmy go na sportowo, podczas zawodów. Po raz drugi byliśmy gospodarzami Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski podczas Rajd Śląska, był też cykl imprez w ramach SMT oraz kilka innych.

Rywalizacja o medale mistrzostw Tychów rozgrywana jest w 8 kategoriach i złożyło się na nią 7 eliminacji. Oto najlepsi w sezonie 2018:

Klasa 1 (do 1.400 ccm): 1. Łukasz Semik (seicento, pilot Mateusz Bartosik), 2. Jakub Włoch (renault clio, Grzegorz Żaba), 3. Marcin Gluza (Kamila Klaczańska);

Klasa 2 (1.400 – 1.600 ccm): 1. Daniel Dembinny (honda crx, Damian Włodarczyk), 2. Kajetan Świder (honda EK4, Robert Bury), 3. Rafał Chrzan (Jacek Kawczyk);

Klasa 3 (1.600 – 2.000 ccm): 1. Grzegorz Ira (honda civic, Damian Drob), 2. Sławomir Forma (opel astra GSI, Krzysztof Rzecznik), 3. Dawid Grzebinoga (Kamil Gamża);

Klasa 4 (pow. 2.000 ccm): 1. Artur Kobiela (subaru impreza, Kamil Wala), 2. Michał Ferenczak (subaru impreza STI, Mateusz Parządka), 3. Adrian Zawadka (mitsubischi EVO X, Oskar Tichanowicz);

Cento (seicento i cinquecento): 1. Krzysztof Wadas (seicento, Damian Goniewicz), 2. Wojciech Najgrodzki (cinquecento, Paweł Matusik), 3. Jakub Pisarek (seicento, Paulina Borończyk);

Gość: 1. Jakub Najgrodzki (cinquecento, Agnieszka Szybaj), 2. Arkadiusz Pałosz (Łukasz Biernot), 3. Tomasz Mrzygłód (Barbara Wojewodzic);

RWD (napęd na tylne koła): 1. Paweł Rączka (bmw E36, Michał Kołotyło), 2. Piotr Sikorski (E30, bmsJarosław Piórkowski), 3. Daniel Strojek (bmw E36, Michał Oraczewski);

Puchar Peugeot i Citroen: 1. Łukasz Sternal (citroen C2, Justyna Sternal), 2. Mariusz Grudka (Marcin Gut), 3. Krzysztof Bednarski (peugeot 106, Jakub Siemaszko).

Najbliższe zawody, otwierające sezon SMT 2019, rozegrane zostaną 17 marca, a według wstępnego projektu kalendarza odbędzie się 8 rund – co miesiąc, z wyjątkiem sierpnia. Po raz trzeci Rajd Śląska będzie eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w którym wezmą udział nie tylko najlepsi polscy kierowcy, ale także uczestnicy Historycznych Rajdowych Samochodowych MP. Zawody zaplanowano na 5-7 września.