Komunikacja Internetowa – PKM Tychy

0
474

PKM Gazeta

Coraz więcej czasu spędzamy przed ekranami monitorów, tabletów, smartfonów i innych urządzeń multimedialnych, które stały się sposobem naszej komunikacji ze światem. Za tym trendem podąża również Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach, stawiane za wzór nowoczesnej i ekologicznej komunikacji miejskiej. Lidera ekologii wyróżniają nie tylko autobusy zasilane sprężonym gazem CNG, które stanowią 57,58%, taboru firmy czyli 76 wozów, ale również nowoczesne technologie.

Wszystkie te działania w połączeniu są zauważalne nie tylko dla pasażerów i mieszkańców naszego miasta i regionu.
Dostrzegane są również w całej branży komunikacji miejskiej, co przekłada się na czołowe pozycje i wyróżnienia w rankingach komunikacji miejskiej. Wśród ostatnich są m.in.
• nagroda główna HERMES Biznesu w kategorii usługa podczas Gali Tyskiego Lidera Przedsiębiorczości
• II miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Przedsiębiorstw Komunikacji Miejskiej 2016, organizowanym przez Polską Agencję Przedsiębiorczości

PKM Tychy, zapewniając szybką i punktualną komunikację miejską, nie zapomina o pasażerach i szanując ich czas nieustannie wprowadza liczne udogodnienia, ułatwiające korzystanie z komunikacji miejskiej.
To m.in. komunikacja internetowa.

Wi-Fi na pokładzie

Nowoczesny tabor z dostępem do internetu jeszcze kilka lat temu zaskakiwał i był nowością. Obecnie bezpłatne wi-fi w tyskich autobusach stało się takim samym standardem jak autobusy niskopodłogowe, które stanowią 100% taboru tyskiego przewoźnika. Każdy pasażer w autobusie może bezpłatnie połączyć się z siecią i surfować po internecie w drodze do pracy, szkoły czy na imprezę, co dodatkowo podnosi komfort podróży.

www.PKMTYCHY.pl

Skoro o internecie już mowa, nie można pominąć strony internetowej tyskiego przewoźnika.
W witrynie PKM Tychy znajdziemy wszystko o firmie, od historii po aktualności i nagrody. Każdy może zapoznać się z usługami świadczonymi przez spółkę, wśród nich m.in.: stacja paliw (ON i CNG), usługi reklamowe w autobusach i na autobusach, wynajem autobusów na różne okazje oraz usługi warsztatowe dla autobusów i pojazdów ciężarowych.
W strefie pasażera znajdziemy natomiast rozkłady jazdy autobusów MZK Tychy, PKP i Kolei Śląskich, a także system dynamicznej informacji pasażerskiej „Kiedy Przyjedzie”, dzięki któremu łatwo sprawdzimy za ile minut przyjedzie nasz autobus.

PKM TYCHY na Facebooku

W dobie mediów społecznościowych nie zabrakło również profilu Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej na Facebooku. Tutaj na bieżąco i najszybciej pojawiają się informacje o firmie, ale również komunikaty związane z utrudnieniami na drogach czy objazdami. Jest to również kolejny kanał kontaktu firmy z pasażerem. Zachęcamy więc do polubienia profilu PKM Tychy Sp z o. o. na facebooku.
Nowoczesność w komunikacji to również informacja o rozkładach jazdy i sprzedaż biletów, co dzięki dostępowi do internetu z urządzeń mobilnych stało się to jeszcze prostsze. W sieci MZK Tychy pasażerowie mogą korzystać z systemów „Kiedy przyjedzie” i „Jak dojadę” – oba ułatwiają zaplanowanie podróży i dojazd do celu. Ponadto dzięki aplikacjom Treespot Tychy i Ginger pasażerowie mogą mieć aktualny rozkład jazdy zawsze przy sobie. Aby ułatwić podróżowanie i odczyt odjazdów wiele przystanków posiada również QR kody, które można zeskanować komórką.
Na tym system udogodnień się nie kończy, nowoczesna komunikacja to bowiem również możliwość zakupu biletów wszędzie czyli przez komórkę czy tablet. Dzięki aplikacji moBILET pasażerowie nabywają bilety jednorazowe natomiast za pomocą aplikacji GoPay bilety okresowe miesięczne i kwartalne.

Kiedy Przyjedzie?

Dzięki tej aplikacji na telefony pasażerowie mają bezpośrednią i aktualną informację o tym, czy dany autobus już odjechał lub jest opóźniony – i to nie podczas oczekiwania na przystanku, tylko w domu, pracy, na spotkaniu, czy na zakupach, itd. System pomaga również dyspozytorowi nadzorować ruch pojazdów, dostarcza danych o aktualnej sytuacji na drodze, uwzględniając opóźnienia, awarie, objazdy. Z systemu można skorzystać na trzy sposoby:
• strona www.tychy.kiedyprzyjedzie.pl
• serwis mobilny na urządzeniu przenośnym (np. telefon komórkowy lub tablet);
• serwis sms (wysyłanie sms pod wskazany numer).