Miasto Przebudowa DK-44: od 9.01 zmiana organizacji ruchu

Opublikowano 5 stycznia, 2018 | przez Leszek Sobieraj

0

Przebudowa DK-44: od 9.01 zmiana organizacji ruchu

W najbliższy wtorek, 9 stycznia, zostanie wprowadzona pierwsza istotna zmiana organizacji ruchu na DK-44 – całkowicie zamknięty zostanie ponad kilometrowy odcinek ul. Turyńskiej. W grudniu, na ul. Turyńskiej, w rejonie przejścia dla pieszych przy halach fabryki FCA, zakończyła się budowa tymczasowego ronda, które od 9.01 będzie wykorzystywane, jako objazd.

REKLAMA

- Przekierowywanie ruchu planowane jest w godzinach od 9 do 11 – wyjaśnia Agnieszka Kijas z Miejskiego Zarządu ulic i Mostów. – Zamknięty zostanie odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy budowanym rondem, a skrzyżowaniem DK-44 z ul. Kościelną i Główną. Obie te ulice – Kościelna i Główna – a także ulica Mysłowicka również mają być wyłączone z ruchu z tym, że jedynie od strony DK-44. Kierowcy jadący w stronę Oświęcimia będą poruszać się ul. Oświęcimską aż do wysokości istniejącego ronda na skrzyżowaniu ulic Serdecznej i Oświęcimskiej, gdzie skręcą w wewnętrzną drogę prowadzącą do fabryki FCA. Tak dostaną się na tymczasowe rondo i powrócą na trasę DK-44. Objazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywać się będzie dokładnie tym samym torem z tym,że w przeciwnym kierunku (tymczasowe rondo, wewnętrzna droga do fabryki FCA, rondo Serdeczna-Oświęcimska, ul. Oświęcimska).

Ta ważna zmiana organizacji ruchu ma obowiązywać nawet dłużej niż rok, bowiem w tym czasie prowadzona będzie budowa nowego bezkolizyjnego węzła. Dodatkowo sugerowane są trasy alternatywne. Do Oświęcimia można dojechać DK-1 i dalej S-1 w kierunku Dąbrowy Górniczej i skręcając na pierwszym węźle w prawo do Lędzin i Bierunia, a w kierunku Tychów poprzez istniejące rondo w stronę ul. Serdecznej i dalej przez tereny przemysłowe i ul. Towarową do DK-1 lub centrum.

Przypomnijmy, iz nowy węzeł docelowo połączy DK-44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną, a także rozdzieli ruch lokalny od tranzytowego. Zapewni on sprawne połączenie z przedsiębiorstwami zlokalizowanymi w Podstrefie Tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele, a także Gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu), od ruchu lokalnego – ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach. W ramach inwestycji częściowej przebudowie ulegną także ulice: Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna, Długa. W ramach modernizacji tyskiego fragmentu DK-44 wymieniona zostanie nawierzchnia drogi na przeszło 2,5-kilometrowym odcinku. Jego początek znajduje się bezpośrednio za węzłem DK-44 z DK-1 w Urbanowicach, a koniec – na wysokości ul. Turyńskiej w rejonie fabryki FCA. Oprócz wymiany nawierzchni, po obu stronach drogi powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej. Inwestycja ograniczy negatywne oddziaływanie na środowisko i mieszkańców, bowiem wzdłuż części modernizowanego odcinka - w obszarze węzła, staną ekrany akustyczne.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie wynosi 85 proc., a koszty całej inwestycji to 132 mln. zł. Same roboty budowlane, które wykonuje Eurovia Polska S.A. to około 100 mln. zł. Planowo inwestycja ma być gotowa do końca 2019 roku.

Podziel się informacją!



Back to Top ↑