Gemini Park Tychy: Kamień węgielny wmurowany

0
342

W piątek, 20 maja odbyła się uroczystość podpisania aktu erekcyjnego i wmurowania kamienia węgielnego pod fundamenty galerii handlowej Gemini Park Tychy. W wydarzeniu udział wzięli m.in. prezydent Andrzej Dziuba i Rafał Sonik, prezes zarządu Gemini Holding.
Gemini Park Tychy to trzeci projekt krakowskiego dewelopera Gemini Holding. Otwarcie obiektu planowane jest na IV kwartał 2017 r. Budowa wielkiej galerii handlowej rozpoczęła się w styczniu br.
Nowo powstająca inwestycja Gemini Park Tychy będzie nowoczesnym, wielkopowierzchniowym obiektem handlowym liczącym około 36 tys. mkw. powierzchni najmu z parkingiem na 1,1 tys. pojazdów. W obiekcie planowo znajdzie się 130 lokali przeznaczonych dla popularnych marek. Gemini Park Tychy ulokowane będzie przy ul. Beskidzkiej – jednej z głównych arterii komunikacyjnych miasta, będącej zarazem odcinkiem drogi krajowej nr 1, łączącej Tychy m.in. z Łodzią czy Cieszynem i dotrze z ofertą nawet do ok. 1,5 mln osób mieszkających w okolicy.
– Prace budowlane na terenie inwestycji postępują zgodnie z planem. Roboty ziemne polegające na budowie platformy pod fundamenty centrum są na ukończeniu. Rozpoczęliśmy wykonywanie konstrukcji żelbetowej. Obecnie wykonaliśmy blisko 30 proc. wszystkich fundamentów. Rozpoczęliśmy wykonywanie słupów żelbetowych podtrzymujących konstrukcję stropu nad parterem. Prace związane z przekładkami, jak również z przyłączami mediów są dalece zaawansowane – mówi Leszek Szklener, pełnomocnik ds. przygotowania inwestycji.
Jacy najemcy?
Jednym z najemców obiektu jest polska sieć supermarketów – Piotr i Paweł. Ponadto do centrum dołączy sieć detaliczna RTV Euro AGD, sieć supermarketów dekoracyjnych Jysk, drogeria Rossmann, sklep z odzieżą sportową Martes Sport czy sieć sklepów z artykułami dziecięcymi SMYK. Reprezentanci branży jubilerskiej to Time Trend czy Briju, a wrażeń czytelniczych dostarczy Świat Książki i Kolporter. Punkt gastronomiczny w Gemini Park Tychy będzie miejscem, które dopasuje się do preferencji każdego z odwiedzających. Ofertę gastronomiczną wzbogacą marki takie jak m.in.: Olimp, Companeros, Kebab by Olimp czy Lodomania. Sektor usługowy obiektu będzie również rozbudowany, w ofercie znajdą się takie firmy jak: Rainbow Tours, Itaka, Wezyr Holidays, Orange, E-Smoking World, Pralnia Wicher i Kantor.
– Równocześnie prowadzimy negocjacje z kluczowymi najemcami modowymi, wskazanymi przez potencjalnych klientów centrum, jako konieczne dla projektu Gemini Park Tychy. Nie możemy też zapomnieć o aktywnościach dodatkowych jak klub fitness czy gastronomia – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor zarządzająca inwestycji.
Gemini Park Tychy będzie obiektem wpisanym w już istniejącą destynację handlową znaną od lat i rozpoznawalną wśród mieszkańców Tychów oraz pobliskich miejscowości. W bezpośrednim sąsiedztwie nowo powstającego obiektu funkcjonują już Tesco, OBI, Saturn, a wybudowanie nowoczesnej galerii w naturalny sposób dopełni tę przestrzeń, tworząc Power Center o wielkości 60 tys. mkw. powierzchni handlowej. Zaletą takiej formuły jest m.in. szeroka oferta skupiająca przedstawicieli różnych branż: modowej, spożywczej, DIY, wyposażenia wnętrz czy RTV i AGD. Obiekty handlowe tego typu charakteryzują się możliwością dotarcia do większej liczby klientów niż centra regularne.
Projekt Gemini Park Tychy został stworzony przez pracownię architektoniczną Vide Studio. Pod względem architektonicznym obiekt będzie charakteryzował się interesującą koncepcją wizualną. Duża ilość przeszkleń zagwarantuje budynkowi wiele jasnego, dziennego światła, a pasaże będą szerokie i przestronne. Dzięki tym rozwiązaniom Gemini Park Tychy nawiąże wyglądem i charakterem do eleganckiej, śródmiejskiej ulicy handlowej. Nowo powstające centrum handlowe stara się również o uzyskanie certyfikatu BREEAM na poziomie bardzo dobrym. Jest to brytyjski system weryfikacyjny stworzony przez organizację BRE oceniający budynki pod kątem ich przyjazności dla środowiska naturalnego oraz komfortu przyszłego użytkownika.
Naprzeciw oczekiwaniom 
Obiekt będzie dostosowany do potrzeb regionu – przeprowadzone w 2013 roku badania socjologiczne wśród mieszkańców Tychów i okolicznych powiatów wykazały, które czynniki są najistotniejsze dla tutejszych mieszkańców i potencjalnych klientów centrum handlowego. Jak wskazali ankietowani tyszanie, istotnym czynnikiem atrakcyjności centrum handlowego jest łatwość dojazdu, bliskość obiektu od miejsca zamieszkania oraz wygodny parking. Gemini Park Tychy położone będzie ok. 3,5 km od ścisłego centrum Tychów, w otoczeniu kilkunastu dużych osiedli mieszkaniowych. Połowa ankietowanych wyraziła chęć, aby przyszłe centrum handlowe było umiejscowione przy głównej drodze, gwarantującej szybki dojazd do obiektu. Gemini Park Tychy spełniając te oczekiwania, znajdzie się w sąsiedztwie kluczowych tras ekspresowych i autostrady A4, z łatwym dojazdem do takich miast takich jak Gliwice, Katowice czy Mysłowice.
Dla rodzin z dziećmi
Centrum Handlowe będzie oferować dużą ilość udogodnień dla całych rodzin z dziećmi. Planowane jest m.in. stworzenie specjalnych poszerzonych miejsc parkingowych w pobliżu wejść do budynku, które przeznaczone zostaną dla rodzin z dziećmi. Oprócz tego, pomieszczenia i toalety w obiekcie zostaną przystosowane do potrzeb najmłodszych. W centrum handlowym planowany jest także pokój dla Rodzica z Dzieckiem, gdzie w estetycznych i komfortowych warunkach będzie można np. nakarmić czy przewinąć dziecko.
Nawiązując do oferty skierowanej do rodzin z dziećmi, mamy w planach projekt o roboczej nazwie „Gemini Park Radości”. Obserwując, jak znakomicie Tychy poradziły sobie z atrakcyjnym zagospodarowaniem okolic jeziora, chcielibyśmy przeznaczyć teren pomiędzy naszym obiektem, a kanałem rzeki Gostynki na funkcje rozrywkowe i edukacyjne dla dzieci i młodzieży – dodaje Rafał Sonik, prezes zarządu Gemini Holding.