Ruszył system informacji pasażerskiej

0
68

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach uruchomiło system dynamicznej informacji pasażerskiej: Kiedy przyjedzie.pl
Korki, objazdy, wypadki na drogach, pogoda – wszystko to powoduje opóźnienia. Zdarza się, że przychodzimy na przystanek i zastanawiamy się czy autobus już odjechał, czy nie jest opóźniony. Zimą, z kolei, wychodzimy często na przystanek wcześniej, a spóźniający się autobus, zmusza nas do czekania kolejnych kilku minut na mrozie. Teraz te problemy mają się skończyć. – Po raz pierwszy pasażer będzie miał bezpośrednią i aktualną informację, czy dany autobus już odjechał, czy jest opóźniony i to nie stojąc i czekając na przystanku, ale w domu, w pracy, na spotkaniu, czy na zakupach. Obsługa systemu przez pasażera jest bardzo prosta, nie trzeba żadnego dodatkowego programu. Wystarczy do tego tylko telefon komórkowy – mówi Andrzej Kowol, prezes PKM Tychy.
Z systemu będzie można skorzystać na trzy sposoby: poprzez stronę www.tychy.kiedyprzyjedzie.pl, z serwisu mobilnego w telefonie lub tablecie, a także przez smsy. W początkowym okresie działania serwisu promocyjnie koszty sms-ów zwrotnych pokrywać będzie PKM Tychy. Z jednego numeru telefonu można wysłać dziennie 5 zapytań.
Ułatwienia dla pasażerów to nie jedyne zalety nowego sytemu. Teraz pełną informację o aktualnej sytuacji w komunikacji miejskiej będzie miał także dyspozytor. – To znakomite narzędzie do zarządzania flotą autobusów. System pomaga dyspozytorowi nadzorować ruch pojazdów, dostarcza danych o aktualnej sytuacji na drodze, uwzględniając opóźnienia, awarie, objazdy – dodaje Andrzej Kowol.
Fot. mat. pras.