Rozmowy w sprawie rozkładu jazdy

0
76

W Internecie pojawił się projekt rozkładu jazdy Kolei Śląskich, który ma obowiązywać od 15 grudnia 2013 r. Według niego na trasie Tychy Lodowisko – Katowice pociągi pojadą częściej, jednak do Sosnowca dojedzie tylko 10 z 27 połączeń w ciągu dnia.
To jednocześnie dobre i złe wiadomości. Dobre, bo pociągi do Katowic i z powrotem znów mają jeździć co pół godziny. Niestety, połączeń do Sosnowca ma być mniej niż obecnie – większość kursów zakończy się w Katowicach i ruszy z Katowic w drogę powrotną.
Projekt rozkładu jazdy na rok 2014 (wejdzie on w życie 15 grudnia 2013) opublikowały nie Koleje Śląskie, ale PKP Polskie Linie Kolejowe. Na pytanie, na ile jest to projekt wiążący i czy będzie on jeszcze podlegał dyskusjom i modyfikacjom, rzecznik KŚ, Maciej Zaremba odpowiada: – Nie przybliżamy zawartości rozkładu jazdy, gdy nie jest on ostatecznie zaakceptowany przez właściciela. Tym samym absolutnie nie komentujemy obecnego projektu rozkładu jazdy umieszczanego przez podmioty inne niż Koleje Śląskie sp. z o.o.
Na opublikowany przez PKP PLK projekt rozkładu zareagowali jednak zarówno internauci, jak i władze miasta Tychy. – Będziemy walczyć o to żeby nasi mieszkańcy mogli dojeżdżać do Sosnowca – mówi Mieczysław Podmokły zastępca prezydenta miasta ds. infrastruktury. – Taryfa pomarańczowa obowiązuje do stacji Szopienice Południowe (tj. tylko jedna stacja przed Sosnowcem – red.), ludzie dojeżdżają do zakładów pracy i do szkół. 23 października odbędzie się w tej sprawie spotkanie w urzędzie marszałkowskim.
– Mamy sygnały że pasażerowie są zainteresowani dojazdem do Sosnowca – dodaje Andrzej Ochman, dyrektor Miejskiego Zarządu Komunikacji w Tychach. – Będziemy negocjowali z samorządem województwa, bo to on jest organizatorem transportu zbiorowego, żeby te kursy były realizowane po pierwsze z częstotliwością 30-minutową a po drugie aż do Sosnowca