Rower czy motocykl?

0
488
Wiosna to czas, w którym wielu zamiast z samochodów, korzysta na co dzień z rowerów i motocykli. Dziś podpowiadamy, co zrobić, by jazda na jednośladach była bezpieczna oraz czym się kierować przy zakupie.
Aby kupić odpowiedni rower, koniecznie powinniśmy zastanowić się, gdzie będziemy nim jeździć. Łukasz Obacz z Dragon Bikesport uważa, że do jazdy po mieście, lesie i okolicy, w której mieszkamy, najlepiej nadaje się rower typu city lub cross. Na dalekie i długie wyprawy idealnie sprawdzi się rower treckingowy. – W sklepie warto również zwrócić uwagę na to, czy jest on poskładany z markowych części. Chodzi o to, że komponenty znajdujące się w rowerze powinny być robione przez firmy, które są specjalistami w tej dziedzinie. Bo tylko wtedy mamy pewność, że będą właściwie działały – podkreśla.
Przewożenie dzieci
Zdaniem Szymona Puchałka z Amigo-Bike, żeby przewożenie dzieci było bezpieczne, trzeba dobrać odpowiedni rower przede wszystkim dla siebie. – Musimy się na nim dobrze i bezpiecznie czuć. Przy zakupie, powinniśmy zwrócić uwagę m.in. na przedni amortyzator, odpowiedni rozmiar ramy, elementy aktywnego bezpieczeństwa takie, jak skuteczne hamulce, mocne koła z odpowiednimi oponami oraz dobre oświetlenie. To wszystko ma bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo. Gdy te warunki zostaną spełnione, pozostaje już tylko cieszyć się z uroków bezpiecznej jazdy ze swoją pociechą – mówi Szymon Puchałka.
Pierwszy motocykl
Fachowcy radzą, by przed zakupem pierwszego motocykla, skorzystać z porady doświadczonego motocyklisty. Ważne jest również to – podobnie jak w przypadku rowerów – gdzie będziemy jeździć. Do codziennej jazdy doskonale nadają się motocykle klasy supermoto, naked i turystyczne. Do jazdy np. po lesie sprawdza się typ enduro. W szybkiej jeździe na torze idealne są motocykle sportowe o aerodynamicznej sylwetce i dużej mocy silnika.
Ubranie motocyklisty
Wiele osób uważa, że na motocyklu można jeździć w T-shircie i adidasach. Ale to nie jest dobre i przede wszystkim bezpieczne rozwiązanie. – W Polsce ustawa o ruchu drogowym nakłada na motocyklistów obowiązek używania kasków ochronnych, spełniających określone standardy bezpieczeństwa – wyjaśnia Zbigniew Rębilas z Motoplazy. – Istnieją trzy rodzaje kasków. Najbezpieczniejsze są tzw. integralne, czyli chroniące całą głowę, włącznie z żuchwą. Ubranie motocyklisty powinno być skórzane lub wykonane z materiałów tekstylnych. Obuwie zrobione ze sztywnego materiału, a rękawice muszą mieć ochraniacze – mówi Rębilas.